Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
710 ogledov
4 min
2,889 ogledov
![]() |
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
![]() |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
2,890 ogledov
V času recesije ter podobnih negotovih finančnih situacijah večina podjetij zmanjša porabo denarnih sredstev z namenom ohranjanja ekonomske stabilnosti – to dejanje se opazi predvsem na področjih, ki se splošno smatrajo za manj bistvene. Eno izmed teh je povezano tudi s promocijo podjetja; marketinški proračun je najpogosteje na udaru, ko se podjetje odloči za zmanjšanje stroškov v določenem obdobju. Žal pa se v večini primerov izkaže, da takšen pristop k ohranjanju stabilnosti v dolgem roku škodi ne le prepoznavnosti, temveč tudi splošnemu uspehu podjetja.
S trenutnimi okoliščinami se je marsikatero podjetje znašlo v neznanih vodah – kako uspešno nadaljevati posel kljub nastali situaciji? Tu pride na vrsto striktno ohranjanje finančnih sredstev na področju marketinga. Raziskave namreč kažejo, da podjetja, ki so se po obdobju gospodarske krize v stare tire vrnila najmočnejša, običajno niso zmanjšala svojih marketinških izdatkov; v mnogih primerih so jih pravzaprav povečala.
Vaš načrt trženja je torej treba redno posodabljati; še zlasti s spreminjanjem tržnih in gospodarskih razmer. Pred vami je nekaj glavnih vidikov marketinških posegov v času recesije, ki se lahko nenazadnje izkaže za podjetniški blagoslov.
Lansiranje novih produktov je tvegano ne glede na trenutno stanje trga, in v vsakem podjetju se vedno vodi precejšnja razprava o tem, kateri izmed številnih novih izdelkov v razvoju so dejansko pripravljeni za trg. Zaradi tega se lansiranje novih produktov v času recesije torej zdi nemogoče. Toda raziskave kažejo, da imajo takšni produkti večje dolgoročne možnosti preživetja kot tudi večje prihodke od same prodaje. Delni razlog za to predstavljata manjša konkurenca ter vzdrževanje raziskav in razvoja.
Pomembno vlogo seveda igra tudi čas – najboljše obdobje za lansiranje novih izdelkov naj bi bilo tik v sredini recesije, ko potrošnikom novi izdelki vzbujajo upanje, da se gospodarstvo končno vrača v staro podobo.
Zaradi upada obsega prodaje marsikatero podjetje zviša cene produktov in storitev v upanju, da bo s takšnim pristopom ohranilo prihodke in marže. Ni težko razumeti, zakaj je to slaba ideja – zaradi gospodarskih kriz potrošniki postanejo bolj previdni in opazijo še najmanjše zvišanje cen, kar v dolgem roku zmanjša verjetnost prodaje ter predstavlja izjemno kontraproduktiven pristop k marketingu.
Ravno zato je izjemno pomembno ohranjati osebne stike s svojo bazo kupcev, saj lahko le tako sledite spreminjajočim se trendom na aktualnem trgu.
V času gospodarskih kriz se večina podjetij odloči za zmanjšanje ali celo ukinitev oglaševanja svojih blagovnih znamk; zaradi tega se poveča prepoznavnost podjetij, ki so zmožna ohranjanja ali povečanja svojega oglaševalskega proračuna. Na oglaševanje torej ne glejte kot na dodatne stroške, temveč kot na investicijo.
Vsebina oglaševanja med recesijo mora odražati izzive, s katerimi se srečujejo potrošniki, saj si ti navadno želijo, da blagovne znamke izrazijo solidarnost do trenutne situacije. Uspešno oglaševanje med recesijo torej ne vpliva le na čustva potrošnikov, temveč jim odgovori tudi na vprašanje: Kako lahko pomagamo?
S svojim marketinškim proračunom lahko svojim strankam na primer prikažete dogajanje v zakulisju ter jih na takšen način približate proizvodnji vaših produktov, ali pa se osredotočite na promoviranje storitev, ki jih v trenutni situaciji vaša baza strank krvavo potrebuje – s takšnim pristopom jim zagotovite, da ste z njimi v dobrih in slabih časih.
Blagovna znamka ter velikost podjetja močno vplivata na uspešnost podjetja v času gospodarske krize – močne blagovne znamke pogosto lažje vzdržujejo cene v recesiji, hkrati pa so večja podjetja in pametni pogajalci v recesiji zmožni pridobiti cenovne popuste od dobaviteljev. Toda kako se bosta položaj in zmogljivosti podjetja izkazali – in kaj je treba spremeniti – je odvisno od dinamike zadevne panoge in države. To pomeni, da morajo podjetja, ki poslujejo na več trgih, izbrati različne strategije za različne dele poslovanja. Če spregledate že samo enega lahko zmanjšanje tržne prisotnosti konkurentom pusti odprta vrata, da izkoristijo nastalo situacijo ter napredujejo na vaš račun.
Trženje v recesiji nikoli ne bo preprosto; predvsem zato, ker pogosto vključuje nasprotovanje instinktom in standardnim operativnim normam. Obnašanje kupcev se v teh časih močno spremeni – odraža namreč spremembe njihovih okoliščin in potreb. V tem okolju morate svoje stranke spremljati na novem, drugačnem potovanju ter obenem prilagoditi svoje sporočilo in celo preoblikovati svojo vrednostno ponudbo – namesto ukinitve vseh marketinških enostavno spremenite način porabe. Podjetja, ki so v recesiji pripravljena biti tisto, kar kupci potrebujejo, v svojo bazo kupcev privabijo veliko novih strank in utrdijo zvestobo tistih, ki so jih že imeli. S spremenjeno izbiro medijev ter drugačnimi, učinkovitejšimi promocijski sredstvi (kot so to na primer poslovna darila) lahko računate na večji doseg kljub nižji ceni.
Če torej v zahtevnih časih ostanete zavzeti za trženje, ne boste le preprečili zaostajanja za konkurenti, temveč si boste zagotovili tudi boljši položaj na trgu ko se razmere izboljšajo.Gospodarska kriza torej ne pomeni vedno preplaha – če pametno izkoristite svoje adute lahko recesijo obrnete sebi v prid ter iz nje stopite močnejši, uspešnejši in bolj izkušeni.
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
710 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap…
835 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa…
720 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje…
810 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih…
525 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
90 ogledov
Kot lastnik podjetja ste najbrž seznanjeni z močjo promocijskih daril pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanju strank in pospeševanju prodaje. Vendar pa niso vsa promocijska…
140 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
85 ogledov
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi, obstajajo že desetletja in se…
120 ogledov
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti stranke. Promocijska darila so postala…
210 ogledov
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane. Čeprav lahko to dosežete že…
190 ogledov
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s pripomočki in napravami, ki naredijo…
655 ogledov
V današnjem svetu so podjetja pod vse večjim pritiskom, da sprejmejo trajnostne odločitve in zmanjšajo svoj vpliv na okolje. To ne velja samo za izdelke,…
320 ogledov
Prihodnost poslovnega obdarovanja se usmerja k virtualnim in izkustvenim ponudbam, saj podjetja iščejo nove in inovativne načine povezovanja s svojimi strankami in zaposlenimi. Virtualna darila,…
365 ogledov
Ste v procesu oblikovanja logotipa za svojo blagovno znamko? Če je tako, je pomembno razmisliti o tem, kako bo logotip izgledal, ko bo natisnjen na…
355 ogledov
Vsako leto se srečujemo z novimi, inovativnimi idejami, ki niso zasnovane le tako, da prinašajo prihodke, ampak so zasnovane tudi z mislijo na okolje. Takšne…
295 ogledov
Vzemimo si trenutek in se pogovorimo o korporativnem obdarovanju. Večina podjetij pozna koncept poslovnih daril – ne glede na to, ali gre za darilne vrečke,…
345 ogledov
Obdarovanje zaposlenih in strank je ključni del dobrega vedenja podjetja. Vendar pa so teme, kot so proračun za darila zaposlenih ali pravi izbor za različne…
575 ogledov
Obstajata dve ključni vrsti poslovnih daril – tista, ki jih podarite strankam, in tista, ki jih podarite zaposlenim. Uporaba obeh vrst korporativnega obdarovanja ima lahko…
460 ogledov
Toplo vreme in daljši dnevi dvignejo razpoloženje in zmanjšujejo stres. Ko sije sonce, ga povezujemo s srečnimi časi – obisk vrtnih zabav, parkov ali naravnih…
575 ogledov
Konoplja je prevzela trg kot nevihta, saj jo številne industrije uporabljajo za nego kože, superhrano in tkaninska vlakna, in še in še. Toda zakaj je…
505 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih materialov ter opozarjamo na nevarnosti,…
525 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap eni izmed prvih, ki se…
835 ogledov
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem,…
710 ogledov
Predpostavka obdarovanja je starodavni način izražanja hvaležnosti, spoštovanja in ljubezni. Dajanje samo po sebi je dokaj neškodljivo in temelji na filozofiji vzajemnosti, ki je običajno…
1,200 ogledov
Trajnost se je morda začela kot potrošniški trend. Toda zdaj jo marsikdo obravnava kot nekaj pričakovanega, in zdaj se pričakuje, da bodo temu sledila tudi…
765 ogledov
Slišali ste za milenijce in baby boomerje, toda kako dobro poznate generacijo Z? Veljajo za hitro rastočo skupino potrošnikov, ki je odraščala s tehnologijo na…
775 ogledov
Kot podjetje imamo dolgoletno tradicijo obdarovanja – strankam, sodelavcem iz panoge, udeležencem konferenc, drug drugemu, družini, prijateljem itd. In ne samo, da se radi obdarujemo,…
735 ogledov
Če nas spremljate že nekaj časa, potem se morda spomnite naše diskusije o psihologiji barv ter govora o tem kako pomembno je pri oblikovanju promocijskih…
1,485 ogledov
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
1,115 ogledov
Blagovna znamka podjetja je pomembnejša, kot si morda mislite. Navzven se lahko zdi, da je vaša blagovna znamka sestavljena samo iz elementov, kot so logotipi…
1,090 ogledov
Od zaposlenih do dobaviteljev, strank in preprodajalcev je obdarovanje odličen način za izgradnjo odnosov z vašimi deležniki. Več podjetij vidi prednosti gradnje močnih odnosov z…
1,225 ogledov
Bolje kot si bodo potrošniki zapomnili vašo blagovno znamko, večja je verjetnost, da bo vaše ciljno občinstvo pomislilo na vas, ko bo potrebovalo vaše izdelke…
1,220 ogledov
Kot ponudniki ogromnega števila promocijskih in poslovnih daril glasno zagovarjamo obdarovanje zaposlenih, strank, in poslovnih partnerjev. Kljub temu pa se zavedamo, da je pri tem…
1,335 ogledov
Sladki piškoti, domača salama, okusni bio namazi… Le kdo si ne bi želel slastnega darila, še posebej v času praznikov, ki se neizogibno bližajo! Zase…
1,320 ogledov
Ne glede na to, ali vodite ekipo petih ali nadzorujete tisoče v pisarnah po vsej državi, veste, da so vaši zaposleni neprecenljivi za uspeh vašega…
1,305 ogledov
Ena od stvari, pri katerih so uspešni podjetniki zelo dobri, je vzpostavitev pozitivnih poslovnih odnosov s svojimi zaposlenimi, sodelavci, poslovnimi partnerji, dobavitelji, strankami in vsemi…
1,615 ogledov
Kako ste lahko prepričani v uspeh promocije vaše spletne trgovine? Ste raziskali trg in izbrali svojemu podjetju najprimernejšo obliko prodajne promocije? Ste preizkusili več različnih…
1,420 ogledov
Izbira promocijskih daril je pogosto zahtevna; včasih nam pač preprosto zmanjka idej. Na srečo pa lahko inspiracijo najdemo v naravi, natančneje vremenu. Ste v vremenski…
1,560 ogledov
Ni skrivnost, da je e-poštni marketing močno tržno in promocijsko orodje, ki bi moralo biti v repertoarju vsakega podjetja. Dobra e-poštna namreč kampanja privabi nove…
1,879 ogledov
Okolju prijazni promocijski izdelki bodo v prihodnjih mesecih še vedno v trendu – zakaj je temu tako? Ali še nismo storili dovolj za dobrobit našega…
1,211 ogledov
Ko podjetje prične razmišljati o nakupu promocijskih daril se pogosto vpraša, ali je finančno dovolj stabilno za vlaganje sredstev v drugačno obliko promocije. Gre se…
1,428 ogledov
Personalizacijo najdemo v številnih oblikah. V najosnovnejšem smislu personalizacija pomeni že vključitev imena stranke v zadevo e-poštnega sporočila. Pogosto jo najdemo tudi v obliki priporočenih…
966 ogledov
Ste za letošnje leto že načrtovali obdarovanje vaših zaposlenih in poslovnih partnerjev? Morda ste opazili, da se je na področju obdarovanja v preteklem letu marsikaj…
3,266 ogledov
Z začetkom novega leta na nas pritiska želja po motiviranju ljudi okoli nas. To še posebej velja za naše stranke, s katerimi želimo dosegati nove…
2,096 ogledov
Čeprav je psihologija barv precej zapletena, sem prepričana, da ste seznanjeni z osnovami – četudi se tega ne zavedate. Vsaka barva, tudi njen odtenek, ima…
2,984 ogledov
Vsak izmed nas se je že znašel v situaciji, ko gre vse super: zaposleni so produktivni, projekti se zaključujejo pravočasno, vsak dan prihajajo nove stranke,…
3,145 ogledov
Iskanje novih strank z namenom povečanja prodaje je zelo mamljivo. Toda zakaj bi storili to, ko pa že poslujete z ogromnim številom ljudi, ki bodo…
1,845 ogledov
Preteklo leto se je prav vsak izmed nas srečal z novimi izzivi v tej vsem nepričakovani situaciji – neprestano delo od doma (o katerem je…
2,949 ogledov
Pogovorimo se o nakupu božičnih daril in zaenkrat pustimo na strani promocijo. Pomislite na pretekla leta, ko ste se podali na lov za darili –…
2,964 ogledov
Ko vstopite v zasebno življenje svoje stranke, ste zadeli bistvo dobrega oglaševanja. Če vam z nekaj truda posledično uspe doseči tudi zadovoljstvo svojih kupcev, ste…
3,070 ogledov
Čas praznikov je idealen, da svoje zaposlene ter poslovne partnerje presenetite z manjšim božičnim darilom. To jim bo namreč dalo vedeti, da nanje mislite tudi…
2,914 ogledov
Eden od razlogov, da podjetje daruje poslovna darila, je v promocijske namene. To je najbolj priljubljena marketinška poteza, ki za majhno ceno ne le pripomore…
3,187 ogledov
V času recesije ter podobnih negotovih finančnih situacijah večina podjetij zmanjša porabo denarnih sredstev z namenom ohranjanja ekonomske stabilnosti – to dejanje se opazi predvsem…
2,890 ogledov
Pri personalizaciji promocijskih daril je zelo pomembno upoštevati različne metode brendiranja, ki jih je mogoče uporabiti, če želite na svoje izdelke dodati ime in logotip…
3,139 ogledov
Ob ustanovitvi lastnega podjetja vas čaka dolg seznam nalog. Nekateri so svetovno zaničevani upravni postopki, za katere se zdi, da vam vzamejo večino časa. In…
1,970 ogledov
Posebni dogodki, priznavanje dosežkov zaposlenih in obdarovanje strank – vse to je dober razlog za naročanje izjemnih promocijskih daril, ki bodo v kratkem času vašo…
3,242 ogledov
Čeprav tako poslovna darila kot tudi promocijska veljajo za eno izmed najbolj učinkovitih marketinških orodij, pa so si različna bolj kot dan in noč. Res…
2,943 ogledov
Ko prejmemo brezplačne izdelke se nam zdi, kot da smo zadeli na loteriji. Ne glede na to, ali gre za brezplačen vzorec v trgovini ali…
5,295 ogledov
Promocijski izdelki so oprijemljivi predmeti, na katerih je vtisnjeno (včasih tudi gravirano) ime ali logotip podjetja – marsikateri podjetnik se v posebnih primerih odloči tudi…
3,186 ogledov
2,888 ogledov