Vodnik po personalizaciji daril za različne priložnosti
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci…
90 ogledov
3 min
1,332 ogledov
![]() |
Renata Novak je strokovnjak na področju vsebinskega marketinga, digitalnega marketinga in upravljanja blagovnih znamk. |
![]() |
Renata Novak is a brand manager, digital marketer and content writer. |
1,333 ogledov
Kot ponudniki ogromnega števila promocijskih in poslovnih daril glasno zagovarjamo obdarovanje zaposlenih, strank, in poslovnih partnerjev. Kljub temu pa se zavedamo, da je pri tem potrebno upoštevati številne zakone obdarovanja v poslovnih krogih. Ni dvoma, da ima etično poslovno obdarovanje pomembno vlogo pri krepljenju poslovnih odnosov. Okusen obrok z dobaviteljem lahko pomaga skleniti nove posle; personalizirano pisalo lahko v vašo stranko vlije več zaupanja v vaše podjetje.
Včasih pa je meja med tem, kaj je darilo in kaj je “podkupnina”, lahko nejasna. Sprejemanje daril, storitev in gostoljubja pa lahko nedolžno prijateljsko gesto spremeni v obtožbe o neetičnem ali celo nezakonitem ravnanju v vašem podjetju.
Kdaj darilo ni več darilo?
Najprej razmislite, kaj je glavni cilj vašega poslovnega darila. Je njegov namen vplivati na poslovno razmerje ali želite z njim doseči nekaj več? Ali pa se gre le za znak zahvale za zaupanje?
Ključnega pomena je tudi čas. Ali ste s stranko na robu sklenitve velikega posla, ki bi povečal vaš bonus ob koncu leta za precejšnji znesek? Ali vam je ponujeno darilo tik pred ali med razpisnim postopkom? Tako podarjanje kot tudi sprejemanje daril z namenom dokončnega sklepanja posla je kaznivo po Zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije Republike Slovenije.
Praktični primer: če menedžer, ki išče novo službo, višjemu vodji v drugem podjetju ponudi vstopnice za tekmo na Stožicah, ali se to “darilo” štelo za primerno? Zdrava pamet nam pravi, da ne.
1,334 ogledov
Komu je darilo namenjeno? Obdarovanje določenih oseb, kot so, na primer, javni uslužbenci, se pogosto razume kot nezakonito plačilo in posledično vzbuja sum. Vendar pa se definicije tega, kaj je javni uslužbenec, lahko razlikujejo. V mnogih državah je težko razlikovati med zaposlenim v podjetju v državni lasti in članom vlade, ki prav tako dela v podjetju v državni lasti.
Načelo, ki se včasih uporablja za določitev ustrezne ravni obdarovanja, je načelo vzajemnosti. Če torej sprejmem ponudbo, ali lahko v zameno ponudim enako vrednost? Na primer: »Če mi moj dobavitelj ponudi vstopnice za gledališče, mu lahko to povrnem?« Če je odgovor »ne«, se to lahko obravnava kot poskus nakupa uslug in ga je priporočljivo zavrniti.
Kako lahko podjetja torej podpirajo osebje? Mnoga podjetja imajo pristop ničelne tolerance do dajanja in prejemanja daril ter gostoljubnih storitev. Vendar to ni vedno najbolj praktičen pristop in lahko pomeni, da se zaposleni znajdejo v neprijetni situaciji, ko morajo javno zavrniti ponujeno darilo.
To še posebej velja za zaposlene v multinacionalnih podjetjih, ki delujejo v državah, kjer je obdarovanje pomembna kulturna tradicija in ključnega pomena pri gradnji poklicnih odnosov, kot je na primer podarjanje rdečih kuvert za kitajsko novo leto. Nekatera podjetja so se zato odločila, da ne bodo izvajala globalne splošne prepovedi, temveč so določila lokalno določene omejitve vrednosti daril, ki se lahko dajo ali prejmejo.
Zaposleni potrebujejo napotke glede protokola podjetja o dajanju ali sprejemanju daril. To vključuje iskanje odobritve njihovega vodje ali nekoga višjega ter vpis v register daril. Včasih je potrebno darila visoke vrednosti podariti v dobrodelne namene ali podjetju samemu. Darila visoke vrednosti se lahko nato ob koncu leta prodajajo na dražbi z namenom zbiranja sredstev za dobrodelne namene.
Navodila se običajno nahajajo v etičnem kodeksu podjetja, kjer je orisano stališče podjetja do obdarovanja. Politika daril in gostoljubnosti mora biti skladna z vsemi drugimi vidiki etičnega programa organizacije pri spodbujanju visokih standardov poštenosti in integritete pri odločanju in vedenju.
To leto torej ni potrebno biti Grinch. Svoje zaposlene seznanite s politiko daril vašega podjetja in jih s tem spodbudite, da razmislijo o etičnih posledicah pred samim obdarovanjem. Prav tako pa ponudite dodatno podporo tistim, ki so del kulture z različnimi normami obdarovanja. Tako boste obema stranema prihranili zadrego in potencialno tudi ugled vaše organizacije.
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci…
90 ogledov
Kot lastnik podjetja ste najbrž seznanjeni z močjo promocijskih daril pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanju strank in pospeševanju prodaje.…
140 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci…
85 ogledov
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi,…
120 ogledov
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti…
210 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci…
90 ogledov
Kot lastnik podjetja ste najbrž seznanjeni z močjo promocijskih daril pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanju strank in pospeševanju prodaje.…
140 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci…
85 ogledov
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi,…
120 ogledov
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti…
210 ogledov
1,335 ogledov
V današnjem hitrem in zahtevnem delovnem okolju je doseganje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem težje kot kdaj koli prej. Vzpostavitev zdravega ravnovesja med poklicnimi…
50 ogledov
Dočakali smo zadnji teden letošnjega leta; pred nami so novoletni prazniki, namenjeni praznovanju in druženju s svojimi najbližjimi. Kljub prazničnemu vzdušju pa je za marsikoga…
295 ogledov
V zadnjih nekaj letih je trajnost postala glavna tema v vseh delih življenja – bivanju doma, vodenju podjetja in celo prehrani. In čeprav smo mnogi…
425 ogledov
Hladno vreme lahko povzroči spremembo apetita, saj lahke poletne solate in jedi z žara zamenjamo za močnejše obroke, ki nas bodo nasitili in greli vso…
625 ogledov
Mnogi ljudje mislijo, da so višja plača in dodatki – kot so plačana kosila – neposredno povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. V resnici so…
655 ogledov
Zaradi vpliva pandemije na mednarodno trgovino je nakup lokalnega blaga pomembnejši kot kdajkoli prej. To obdobje je bilo v preteklih nekaj letih eno najzahtevnejših, kar…
605 ogledov
Zvestoba strank je ključni dejavnik za rast poslovanja, saj so ponavljajoče se stranke na splošno najbolj predvidljiv vir prihodkov in imajo nižje stroške prodaje kot…
555 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje je povečati dobiček in izboljšati…
810 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa izjemno visoki. Najpomembnejša stvar, ki…
720 ogledov
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
1,115 ogledov
Končno smo dočakali prihod novega leta – če smo popolnoma iskreni, je prišel mnogo prej, kot smo pričakovali. Včasih se zdi, da komajda dohitevamo spreminjajoče…
1,160 ogledov
Od trenutka, ko zjutraj zakorakate v pisarno, verjetno načrtujete vse stvari, ki jih nameravate narediti skozi dan. Ko pa se odpravite domov, se morda sprašujete…
1,665 ogledov
Skozi leta so blagovne znamke razvile različne tehnike, ki naj bi pritegnile različne generacije potrošnikov. V zadnjih letih se podjetja na primer močno osredotočajo na…
1,351 ogledov
Povsod po svetu se čedalje bolj zavedamo pomembnosti zdravih navad ne le v povezavi z našim zdravjem, temveč tudi o vplivu, ki ga imajo te…
1,339 ogledov
Le redki med nami se lahko uprejo sladkemu grižljaju čokolade. Nič nenavadnega ni, da v trgovini impulzivno nakupimo cel kup sladkarij. Čokolada je celo del…
1,093 ogledov
Marsikdo izmed nas se je v preteklem letu srečal z novim izzivom – kako svoje delo kvalitetno opravljati od doma? Lepilni lističi se kar množijo…
1,104 ogledov
Zaposleni so največje bogastvo podjetja, česar se zaveda še tako neizkušen podjetnik. In z vlaganjem v dobro počutje zaposlenih ter njihovo motivacijo lahko ustvarite visoko…
975 ogledov
Naš svet se iz dneva v dan srečuje z nešteto težavami – od revščine in lakote, vojn in nepravičnosti, pa vse do podnebnih sprememb. Kljub…
3,100 ogledov
Marsikdo se želi v novo leto podati v stilu bolj zdravega življenja – in zakaj ne bi s svojimi novoletnimi zaobljubami pričeli že danes? Nikoli…
3,708 ogledov
Novo leto za številne ljudi pogosto predstavlja nov začetek. Nekaterim omogoča postavljanje različnih ciljev, povezanih z osebnim zdravjem, kot so hujšanje, zdravo prehranjevanje in bolj…
3,439 ogledov
Prokrastinacija ni samo človeški problem. Newtonov prvi zakon o gibanju pravi, da bo telo v mirovanju ostalo v mirovanju, dokler ni prisiljeno storiti drugače. V…
3,333 ogledov
Kava polepša svet – od jutranjih skodelic do tistih v večeru, ki nas ohranjajo budne in produktivne. Vendar pa v vseh državah sveta kave ne…
1,901 ogledov
Precej globoko smo že zakorakali v jesen in v slabem mesecu bo na vrata potrkala zima. No, če vprašate mene, se nekatera hladna jutra zdi,…
3,035 ogledov
So smrčanje, kašelj in glavoboli postali stalnica v vašem življenju? Se zadnje čase počutite bolj utrujene kot ponavadi? Ste imeli več težav z osredotočenjem na…
3,065 ogledov
Vem, vem, prebrali ste naslov in zdaj se mogoče sprašujete kaj ‘zero waste’ sploh je. Kaj ta besedna zveza pravzaprav pomeni? Gre za okoljevarstveno strategijo,…
3,191 ogledov
Ne vem za vas, toda sama komaj čakam, da vidim, kakšne spremembe bo prineslo novo desetletje. Z novimi začetki namreč prihajajo novi poslovni projekti –…
1,835 ogledov
Doseganje naših ciljev je redko enostavno. Zato je pomembno vedeti, kako v stresnih in preobremenjenih situacijah ohraniti svojo motivacijo – le tako lahko namreč dosežemo…
2,076 ogledov
1,331 ogledov