Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
4 min
1,100 ogledov
![]() |
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
![]() |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
1,101 ogledov
Marsikdo izmed nas se je v preteklem letu srečal z novim izzivom – kako svoje delo kvalitetno opravljati od doma? Lepilni lističi se kar množijo in kopičijo na vaši mizi, nabiralnik v e-pošti pa nova sporočila preplavijo hitreje, kot lahko nanje odgovorite. Ko svojo energijo namenimo le najpomembnejšim nalogam, ki so nam zadane, pogosto zanemarimo druga področja.
Organizacija dela je pogosto neposredno povezana s produktivnostjo. Ko v domači pisarni vlada nered, trpi naša volja in vzdržljivost pri delu. Ko pa so naše misli, čas in delovni prostor organizirani, se mnogo lažje spopadamo z večjim številom nalog. Tu je nekaj nasvetov, kako organizirati svojo domačo pisarno.
Vsi vemo, da je naša produktivnost skozi dan odvisna od količine ter kakovosti spanja. Pomanjkanje slednjega lahko namreč povzroči zmanjšano zbranost, lenobo in slab odnos do vsakdanjih opravil. Te lastnosti na delovnem mestu niso zaželene, ne glede na to ali delate v pisarni ali od doma. Da se jih znebite, si morate zagotoviti vsaj osem ur neprekinjenega spanca – večino naših možganskih funkcij, povezanih s fokusiranjem ali produktivnostjo, namreč napaja energija, ki jo dobimo s spanjem.
Čeprav ste najbrž preobremenjeni s številnimi nalogami, pa prehod z ene na drugo ni učinkovit način opravljanja dela. Skakanje od naloge do naloge nam lahko zamegli misli in upočasni možganski proces. Res je, da obstajajo tudi tisti superjunaki, ki delajo tri stvari hkrati in jim vseeno nekako uspe vse narediti pravilno. V resnici pa lahko delanje več stvari hkrati sprosti stresni hormon v možganih, kar lahko vpliva na odločitve ter vas dejansko oddalji od vaših ciljev.
Odmori dejansko pomagajo izboljšati vašo delovno uspešnost, saj omogočajo, da se vaš um spočije in sanjari, kar lahko vodi do ustvarjalnosti! Tu je nekaj idej, kako preživeti odmore:
Kratkoročne cilje lahko opredelimo kot cilje, ki jih želite doseči v bližnji prihodnosti – kar lahko pomeni danes, ta teden, ta mesec ali celo to leto. Dolgoročni cilji so običajno tisti, ki jih planiramo doseči v več kot enemu letu. Pri določanju ciljev izberite tiste, ki so trenutno najpomembnejši, ter se osredotočite predvsem nanje. Z določanjem ciljev ustvarite dolgoročno vizijo, kaj želite doseči, in kratkoročne korake, s katerimi boste motivirani, da pridete tja.
Ko bodo cilji opredeljeni, bo vaš seznam prioritet postal več kot očiten. Prednostno razvrščanje je pomemben korak pri organizaciji – na prvo mesto namreč postavlja najpomembnejše naloge ter jim namenja ustrezno pozornost, čas in energijo. To vam lahko pomaga pri načrtovanju dneva in je dober način, kako se držati zastavljenih rokov.
Z učinkovitim razporejanjem nalog lahko svoje cilje dejansko dosežete v času, ki je na voljo. Na začetku vsakega tedna si preprosto določite čas za vsako nalogo, ki jo želite dokončati v prihodnjih sedmih dneh. Izbirate lahko med številnimi različnimi orodji – preprost in enostaven način vodenja urnika je uporaba pisala in papirja ali pa uporaba programske opreme, kot je Google Koledar.
Za lažjo navigacijo po nešteto elektronskih sporočilih jih označite kot prednostna ali časovno občutljiva, ostale pa razvrstite v mape. Pomembno je tudi, da e-pošto redno preverjate – le tako ste lahko prepričani, da ste na tekočem, obenem pa se ne boste spopadali z celo goro sporočil.
Lepilni lističi in papir za osnutke so danes zaradi različnih vrst tehnologij, ki so nam na dosegu roke, skorajda nepotrebni. Opombe lahko zdaj vtipkate v telefon, računalnik, iPad itd. Poskrbite, da imate datoteke shranjene tudi na USB ključku v primeru, da se vam pokvari osebni računalnik. Prav tako pa si organizirajte namizje – za vsak projekt ustvarite različne mape. Ko ustvarite nov dokument, ga nemudoma shranite v mapo, kamor spada, sproti pa brišite tiste, ki jih več ne potrebujete.
Pisalno mizo si organizirajte tako, da bodo predmeti, ki jih redno uporabljate, v vaši neposredni bližini. To velja za karkoli – pomembni dokumenti, ki jih lahko hranite kar na računalniku (in se s tem izognete nepotrebni navlaki), planer, mobitel, ter plastenka z vodo. Ko se boste za svojo pisalno mizo počutili udobno, bo delo potekalo veliko lažje in učinkovito.
Organizacija delovnega življenja ne bo koristila samo vam, ampak tudi vašim strankam, sodelavcem in šefu. Organiziran delovni prostor pomeni usposobljenost in predanost, ki spodbuja močno delovno etiko.
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap…
830 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa…
715 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje…
805 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih…
520 ogledov
V današnjem hitrem in zahtevnem delovnem okolju je doseganje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem težje kot kdaj koli prej. Vzpostavitev zdravega ravnovesja med poklicnimi…
45 ogledov
Dočakali smo zadnji teden letošnjega leta; pred nami so novoletni prazniki, namenjeni praznovanju in druženju s svojimi najbližjimi. Kljub prazničnemu vzdušju pa je za marsikoga…
290 ogledov
V zadnjih nekaj letih je trajnost postala glavna tema v vseh delih življenja – bivanju doma, vodenju podjetja in celo prehrani. In čeprav smo mnogi…
420 ogledov
Hladno vreme lahko povzroči spremembo apetita, saj lahke poletne solate in jedi z žara zamenjamo za močnejše obroke, ki nas bodo nasitili in greli vso…
620 ogledov
Mnogi ljudje mislijo, da so višja plača in dodatki – kot so plačana kosila – neposredno povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. V resnici so…
650 ogledov
Zaradi vpliva pandemije na mednarodno trgovino je nakup lokalnega blaga pomembnejši kot kdajkoli prej. To obdobje je bilo v preteklih nekaj letih eno najzahtevnejših, kar…
600 ogledov
Čeprav se mnogi izmed nas trudimo, da svoje domove spremenimo v okolju prijaznejše prostore, nas večina pozablja na pisarno in delovni prostor. Podjetja, predvsem tista…
540 ogledov
Zvestoba strank je ključni dejavnik za rast poslovanja, saj so ponavljajoče se stranke na splošno najbolj predvidljiv vir prihodkov in imajo nižje stroške prodaje kot…
550 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje je povečati dobiček in izboljšati…
805 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa izjemno visoki. Najpomembnejša stvar, ki…
715 ogledov
Predpostavka obdarovanja je starodavni način izražanja hvaležnosti, spoštovanja in ljubezni. Dajanje samo po sebi je dokaj neškodljivo in temelji na filozofiji vzajemnosti, ki je običajno…
1,185 ogledov
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
1,110 ogledov
Jasen nabor vrednot pomaga podjetju podpirati svojo vizijo, saj usmerja tako zaposlene kot tudi delodajalce, spodbuja skupen namen in gradi močno ideologijo, h kateri si…
1,045 ogledov
Končno smo dočakali prihod novega leta – če smo popolnoma iskreni, je prišel mnogo prej, kot smo pričakovali. Včasih se zdi, da komajda dohitevamo spreminjajoče…
1,155 ogledov
Ena od stvari, pri katerih so uspešni podjetniki zelo dobri, je vzpostavitev pozitivnih poslovnih odnosov s svojimi zaposlenimi, sodelavci, poslovnimi partnerji, dobavitelji, strankami in vsemi…
1,595 ogledov
Čutite pritisk, da bi morali biti pri svojem delu bolj ustvarjalni? Če ste odgovorili pritrdilno, potem niste edini – marsikdo se med delom srečuje s…
1,370 ogledov
Od trenutka, ko zjutraj zakorakate v pisarno, verjetno načrtujete vse stvari, ki jih nameravate narediti skozi dan. Ko pa se odpravite domov, se morda sprašujete…
1,655 ogledov
Skozi leta so blagovne znamke razvile različne tehnike, ki naj bi pritegnile različne generacije potrošnikov. V zadnjih letih se podjetja na primer močno osredotočajo na…
1,348 ogledov
Povsod po svetu se čedalje bolj zavedamo pomembnosti zdravih navad ne le v povezavi z našim zdravjem, temveč tudi o vplivu, ki ga imajo te…
1,336 ogledov
Le redki med nami se lahko uprejo sladkemu grižljaju čokolade. Nič nenavadnega ni, da v trgovini impulzivno nakupimo cel kup sladkarij. Čokolada je celo del…
1,090 ogledov
Marsikdo izmed nas se je v preteklem letu srečal z novim izzivom – kako svoje delo kvalitetno opravljati od doma? Lepilni lističi se kar množijo…
1,101 ogledov
Zaposleni so največje bogastvo podjetja, česar se zaveda še tako neizkušen podjetnik. In z vlaganjem v dobro počutje zaposlenih ter njihovo motivacijo lahko ustvarite visoko…
969 ogledov
Naš svet se iz dneva v dan srečuje z nešteto težavami – od revščine in lakote, vojn in nepravičnosti, pa vse do podnebnih sprememb. Kljub…
3,091 ogledov
Marsikdo se želi v novo leto podati v stilu bolj zdravega življenja – in zakaj ne bi s svojimi novoletnimi zaobljubami pričeli že danes? Nikoli…
3,696 ogledov
Preteklo leto se je prav vsak izmed nas srečal z novimi izzivi v tej vsem nepričakovani situaciji – neprestano delo od doma (o katerem je…
2,937 ogledov
Novo leto za številne ljudi pogosto predstavlja nov začetek. Nekaterim omogoča postavljanje različnih ciljev, povezanih z osebnim zdravjem, kot so hujšanje, zdravo prehranjevanje in bolj…
3,427 ogledov
Prokrastinacija ni samo človeški problem. Newtonov prvi zakon o gibanju pravi, da bo telo v mirovanju ostalo v mirovanju, dokler ni prisiljeno storiti drugače. V…
3,321 ogledov
Kava polepša svet – od jutranjih skodelic do tistih v večeru, ki nas ohranjajo budne in produktivne. Vendar pa v vseh državah sveta kave ne…
1,898 ogledov
Eden od razlogov, da podjetje daruje poslovna darila, je v promocijske namene. To je najbolj priljubljena marketinška poteza, ki za majhno ceno ne le pripomore…
3,178 ogledov
V času recesije ter podobnih negotovih finančnih situacijah večina podjetij zmanjša porabo denarnih sredstev z namenom ohranjanja ekonomske stabilnosti – to dejanje se opazi predvsem…
2,881 ogledov
Precej globoko smo že zakorakali v jesen in v slabem mesecu bo na vrata potrkala zima. No, če vprašate mene, se nekatera hladna jutra zdi,…
3,026 ogledov
So smrčanje, kašelj in glavoboli postali stalnica v vašem življenju? Se zadnje čase počutite bolj utrujene kot ponavadi? Ste imeli več težav z osredotočenjem na…
3,053 ogledov
Vem, vem, prebrali ste naslov in zdaj se mogoče sprašujete kaj ‘zero waste’ sploh je. Kaj ta besedna zveza pravzaprav pomeni? Gre za okoljevarstveno strategijo,…
3,179 ogledov
V svoje podjetje verjamete v celoti. V vaši notranjosti gori močan podjetniški ogenj, ki vas motivira, da vsak dan bolj trdo delate. Žal pa tega…
1,935 ogledov
Ne vem za vas, toda sama komaj čakam, da vidim, kakšne spremembe bo prineslo novo desetletje. Z novimi začetki namreč prihajajo novi poslovni projekti –…
1,829 ogledov
Doseganje naših ciljev je redko enostavno. Zato je pomembno vedeti, kako v stresnih in preobremenjenih situacijah ohraniti svojo motivacijo – le tako lahko namreč dosežemo…
2,070 ogledov
1,099 ogledov