Prednosti personaliziranih promocijskih daril
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci…
6 min
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
Skozi leta so blagovne znamke razvile različne tehnike, ki naj bi pritegnile različne generacije potrošnikov. V zadnjih letih se podjetja na primer močno osredotočajo na trženje milenijcem, torej potrošnikom, ki so stari približno med 23 in 39 leti in ki postopoma pridobivajo večjo kupno moč. Tržniki tej generaciji že nekaj časa prilagajajo svoje tržne taktike, a se počasi usmerjajo predvsem trženju generaciji Z, za katero so značilne edinstvene nakupne navade. Ta skupina, ki vključuje potrošnike mlajše od 23 let, se ne boji zapravljati denarja, zaradi česar pritegne ogromno pozornosti v očeh podjetij. Medtem pa starejši kupci, predvsem člani povojne generacije ter generacije X, počasi prehaja v ozadje
Pa so medgeneracijske razlike res talko velike? Ali so nakupovalne navade milenijcev res pravo nasprotje baby boomerjev? Ali so si generacije bolj podobne in si delijo enake pomisleke glede prihodnosti ter nakupujejo v istih trgovinah? Odgovori na vsa ta in ostala vprašanja se nahajajo v naslednjih odstavkih.
Preden pričnemo z analizo je pomembno poznati štiri ključne generacije, ki v letu 2021 sestavljajo trg potrošnikov. Spodnja tabela prikazuje imena tržnih skupin, letnice rojstva ter starost posameznikov, ki sestavljajo različne generacije.
Čeprav se nakupne navade razlikujejo od posameznika do posameznika, pa lahko kljub temu posplošujemo določena dejstva, ki so značilna za vsako izmed štirih generacij.
Zaradi različnih potrošniških navad, življenjskega sloga, dohodkov in ostalih faktorjev se tržne taktike za doseganje potrošnikov različnih starosti. Oglejmo si nekaj najboljših strategij za različne generacijske skupine.
Ta generacija ne zaupa oglaševanju – komunikacija mora biti verodostojna in vaša znamka zaupanja vredna. Težijo k pričevanjem vrstnikov in trženju influencerjev. Poistovetili se bodo z influencerjem s podobnimi vrednotami in interesi, ki jih po posledično spodbudil/-a k nakupu. Generacija Z se zbira na družabnih medijih, vendar tipična omrežja, kot sta Facebook in Twitter, ne bodo imela velikega vpliva. Največje število mladostnikov čas preživlja na omrežjih, ki prikazujejo videoposnetke in slike, kot sta Snapchat ali Instagram.
Tudi ta generacijska skupina ogromno časa preživi na družabnih omrežjih in opazno uživa v interakciji z blagovnimi znamkami. Približno tretjina milenijcev izdelke kupuje neposredno na Facebooku, ki poleg Instagrama in Pinteresta spodbuja največ zaupanja v razna podjetja. Ta spletna omrežja mladim namreč pomaga najti izdelke, ki bi jih dejansko uporabljali. V primerjavi z generacijo Z milenijci le redko spremlja oglase na Snapchatu, medtem ko več kot dve tretjini najbolj zaupa pričevanju prijateljev, lastnim izkušnjam z blagovno znamko in mnenja uporabnikov na spletnih straneh. Izjemno pomemben podatek pa je ta, da se milenijci radi počutijo kot del skupnosti – zato radi sodelujejo v nagradnih igrah, natečajih, skupnih dejavnostih in pri soustvarjanju vsebin.
E-poštni marketing je je izkazal za najuspešnejšo trženjsko strategijo kar se tiče generacije X, saj se precejšen delež (80%) nanj pozitivno odzove. Ker je ta starostna skupina zaposlena z grajenjem kariere in ustvarjanjem družine nimajo vedno časa za branje dolgih besedil, naj bo to kratko z jasnim pozivom k dejanju. Iz istih razlogov veliko časa preživijo na Facebooku, saj je polna zanimivih objav in zabavnih vsebin. Ta generacija obožuje brezplačne izdelke in kupone, zato jim izkažite hvaležnost s promocijskimi in poslovnimi darili – gesto vam bodo povrnili z dolgoročno zvestobo vaši blagovni znamki.
Ta generacija na spletu preživi mnogo več časa, kot si morda mislite. Približno 80 odstotkov boomerjev redno obiskuje vsaj eno izmed družabnih omrežij, največ pa jih prisega na interakcijo na Facebooku. Če bi kot podjetje želeli doseči njihovo starostno skupino, bi morali svoja tržna prizadevanja usmeriti sem. Več kot polovica boomerjev, ki uporabljajo družabna omrežja, obišče spletno mesto podjetja ali več informacij najde z brskanjem po spletu. To pomeni, da je za spodbujanje nakupovanja v trgovinah potrebna močna prisotnost na spletu. Podobno kot generacija X pa tudi boomerji obožujejo nagrade – večina se navdušuje že nad programi zvestobe, predvsem tistimi, ki jih je enostavno razumeti.
Spletno nakupovanje prevladuje pri vsaki izmed generacij, toda milenijci so tisti, ki preprostost spletnega naročanja koristijo najpogosteje (91%). V primerjavi z njimi in ostalima generacijama pa baby boomerji za spletne nakupe porabijo najmanj časa (81%), saj, kot smo že omenili, izdelke pred dejanskim nakupom raje najprej vidijo v živo. Generaciji Z in X se gibljeta v podobnih odstotkih – približno 10-11% potrošnikov nakupuje izključno v trgovinah, medtem ko se 89-90% raje odloči za spletni nakup. Zakaj je temu tako?
Generacije imajo različne razloge, zakaj se odločajo za spletno nakupovanje, od enostavnosti nakupovanja, ne da bi zapustili udobje lastnih domov, do branja mnenj drugih kupcev o izdelku. Slednje je najpomembnejše za generacijo Z, medtem ko se milenijci in generacija X za nakupovanje na spletu odločajo predvsem zaradi možnosti hitre dostave ter več različnih modelov izdelka ter večje zaloge. Generacija, rojena takoj po drugi svetovni vojni, pa se za to obliko nakupovanja odloča predvsem zaradi možnosti izogibanja javnim mestom in možnosti nakupa neposredno od doma. Seveda je razlog za porast spletnih nakupov v letošnjem in preteklem letu zaslužen virus Covid-19.
Povojna generacija je na spletu pripravljena porabiti največ denarja, medtem ko se milenijci in generacija Z odločajo za manj ekstravagantne nakupe, čeprav so za določen izdelek še vedno pripravljeni zapraviti precejšnji znesek. Ampak skupina, ki ima največ denarja, je tista, ki je pripravljena porabiti najmanj – generacija X ima najvišji povprečni dohodek gospodinjstva, a se je za izdelek pripravljena odpovedati znatno manjši količini denarja.
Zanimivo je, da so milenijci tisti, ki so najbolj zaskrbljeni zaradi svoje finančne prihodnosti, čeprav je generacija Z tista, ki ima najverjetneje najmanjši dohodek. Generacija X pa se kljub visokemu povprečnemu dohodku ne počuti varno, kar pojasni njihovo varčnost.
Glede na dejstvo, da so te tri generacije izrazile zaskrbljenost glede svoje finančne prihodnosti, je logično, da iščejo ne le načine za povečanje svojih dohodkov, temveč tudi načine, kako bi zapravile manj denarja. S tem namenom se precejšnji delež potrošnikov odloča, da bodo v prihodnosti zmanjšali nakup luksuznih izdelkov.
Milenijci in generacija X so prepričani, da se bo v prihodnosti večina nakupov opravila prek spleta. Povojna generacija pa ni velika ljubiteljica te ideje, saj jih dve tretjini menita, da spletno nakupovanje ne more nadomestiti nakupovanja v trgovinah. In res je, da se vsaka generacija želi vrniti v trgovine, predvsem generacija Z.
Kot vidite si generacije niso tako različne, kot se zdi na prvi pogled! Medtem ko precejšnji odstotek generacij za ogled izdelkov uporablja družabna omrežja, ima večina kljub temu raje elektronsko pošto, glasila in letake, ki veljajo za najučinkovitejše načine komunikacije. Pomembno je vedeti, da vsako generacijo sestavljajo edinstvene osebnosti, življenjski slog in nakupne navade. Te značilnosti so lahko dobro vodilo pri razvoju tržnih strategij, predvsem kar se tiče segmentiranja, analitike in drugih trženjskih metod, ki temeljijo na demografskih podatkih.
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci…
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi,…
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti…
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane.…
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s…
Dobra komunikacija na delovnem mestu je temelj uspešnega poslovanja. Omogoča jasno izražanje ciljev, učinkovito dodeljevanje nalog ter hitro reševanje težav. S tem se zmanjša možnost…
V zadnjem desetletju je opaziti pomembno povečanje ozaveščenosti o duševnem zdravju. Ljudje aktivno iščejo načine za obvladovanje stresa, anksioznosti in splošnega duševnega blagostanja. Medtem ko…
Produktivno pisarniško okolje je ključnega pomena za spodbujanje zadovoljstva zaposlenih in doseganje poslovne uspešnosti. Delovno okolje mora biti ne le funkcionalno, temveč tudi navdihujoče –…
Za ljubitelje fitnesa in dobrega počutja ohranjanje uravnoteženega življenjskega sloga ni le bežen interes, temveč temeljna vrednota, ki usmerja njihove dnevne odločitve. Ne glede na…
Kakovosten spanec je za mnoge postal luksuz, a pomenu dobrega spanca ni mogoče pripisati cene. Ustrezen spanec ne le pomlajuje telo in duha, ampak ima…
V današnjem hitrem in zahtevnem delovnem okolju je doseganje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem težje kot kdaj koli prej. Vzpostavitev zdravega ravnovesja med poklicnimi…
Dočakali smo zadnji teden letošnjega leta; pred nami so novoletni prazniki, namenjeni praznovanju in druženju s svojimi najbližjimi. Kljub prazničnemu vzdušju pa je za marsikoga…
V zadnjih nekaj letih je trajnost postala glavna tema v vseh delih življenja – bivanju doma, vodenju podjetja in celo prehrani. In čeprav smo mnogi…
Hladno vreme lahko povzroči spremembo apetita, saj lahke poletne solate in jedi z žara zamenjamo za močnejše obroke, ki nas bodo nasitili in greli vso…
Mnogi ljudje mislijo, da so višja plača in dodatki – kot so plačana kosila – neposredno povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. V resnici so…
Zaradi vpliva pandemije na mednarodno trgovino je nakup lokalnega blaga pomembnejši kot kdajkoli prej. To obdobje je bilo v preteklih nekaj letih eno najzahtevnejših, kar…
Zvestoba strank je ključni dejavnik za rast poslovanja, saj so ponavljajoče se stranke na splošno najbolj predvidljiv vir prihodkov in imajo nižje stroške prodaje kot…
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje je povečati dobiček in izboljšati…
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa izjemno visoki. Najpomembnejša stvar, ki…
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
Končno smo dočakali prihod novega leta – če smo popolnoma iskreni, je prišel mnogo prej, kot smo pričakovali. Včasih se zdi, da komajda dohitevamo spreminjajoče…
Od trenutka, ko zjutraj zakorakate v pisarno, verjetno načrtujete vse stvari, ki jih nameravate narediti skozi dan. Ko pa se odpravite domov, se morda sprašujete…
Skozi leta so blagovne znamke razvile različne tehnike, ki naj bi pritegnile različne generacije potrošnikov. V zadnjih letih se podjetja na primer močno osredotočajo na…
Povsod po svetu se čedalje bolj zavedamo pomembnosti zdravih navad ne le v povezavi z našim zdravjem, temveč tudi o vplivu, ki ga imajo te…
Le redki med nami se lahko uprejo sladkemu grižljaju čokolade. Nič nenavadnega ni, da v trgovini impulzivno nakupimo cel kup sladkarij. Čokolada je celo del…
Marsikdo izmed nas se je v preteklem letu srečal z novim izzivom – kako svoje delo kvalitetno opravljati od doma? Lepilni lističi se kar množijo…
Zaposleni so največje bogastvo podjetja, česar se zaveda še tako neizkušen podjetnik. In z vlaganjem v dobro počutje zaposlenih ter njihovo motivacijo lahko ustvarite visoko…
Naš svet se iz dneva v dan srečuje z nešteto težavami – od revščine in lakote, vojn in nepravičnosti, pa vse do podnebnih sprememb. Kljub…
Marsikdo se želi v novo leto podati v stilu bolj zdravega življenja – in zakaj ne bi s svojimi novoletnimi zaobljubami pričeli že danes? Nikoli…
Novo leto za številne ljudi pogosto predstavlja nov začetek. Nekaterim omogoča postavljanje različnih ciljev, povezanih z osebnim zdravjem, kot so hujšanje, zdravo prehranjevanje in bolj…
Prokrastinacija ni samo človeški problem. Newtonov prvi zakon o gibanju pravi, da bo telo v mirovanju ostalo v mirovanju, dokler ni prisiljeno storiti drugače. V…
Kava polepša svet – od jutranjih skodelic do tistih v večeru, ki nas ohranjajo budne in produktivne. Vendar pa v vseh državah sveta kave ne…
Precej globoko smo že zakorakali v jesen in v slabem mesecu bo na vrata potrkala zima. No, če vprašate mene, se nekatera hladna jutra zdi,…
So smrčanje, kašelj in glavoboli postali stalnica v vašem življenju? Se zadnje čase počutite bolj utrujene kot ponavadi? Ste imeli več težav z osredotočenjem na…
Vem, vem, prebrali ste naslov in zdaj se mogoče sprašujete kaj ‘zero waste’ sploh je. Kaj ta besedna zveza pravzaprav pomeni? Gre za okoljevarstveno strategijo,…
Ne vem za vas, toda sama komaj čakam, da vidim, kakšne spremembe bo prineslo novo desetletje. Z novimi začetki namreč prihajajo novi poslovni projekti –…
Doseganje naših ciljev je redko enostavno. Zato je pomembno vedeti, kako v stresnih in preobremenjenih situacijah ohraniti svojo motivacijo – le tako lahko namreč dosežemo…