Spreminjajoča se psihologija obdarovanja: Ali je vaša blagovna znamka v koraku s trendi?

Spreminjajoča se psihologija obdarovanja: Ali je vaša blagovna znamka v koraku s trendi?

4 min

 1,231 ogledov

28. februarja 2021
Spreminjajoča se psihologija obdarovanja: Ali je vaša blagovna znamka v koraku s trendi? 1 Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka.
Spreminjajoča se psihologija obdarovanja: Ali je vaša blagovna znamka v koraku s trendi? 1 Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary.

 1,232 ogledov

Ste za letošnje leto že načrtovali obdarovanje vaših zaposlenih in poslovnih partnerjev? Morda ste opazili, da se je na področju obdarovanja v preteklem letu marsikaj spremenilo – zaradi nepredvidljive situacije, v kateri smo se znašli, so začele stare tradicije propadati. Nadomeščajo jih namreč novi trendi, ki so mnogo uspešnejši v prilagajanju na spreminjajoče se čase. Spremembe namreč opažamo ne le na področju izbire daril, temveč tudi ko se odločamo za najboljši čas ter način obdarovanja.

Praznični čas vam daje odlično priložnost, da se zahvalite svojim strankam in osebju za zaupanje ter pomoč, ki so jo namenili vašemu podjetju. Vsekakor pa je to izjemno tradicionalen čas obdarovanja, v katerem marsikdo celo pričakuje darilo – to do neke mere izniči element presenečenja, obenem pa vam daje občutek, da je obdarovanje absolutno neizogibno v času praznikov. Ravno iz teh razlogov se trendi promocijskih in poslovnih darilo potihoma, a odločno, spreminjajo že nekaj mesecev.

Seveda pa ne pozabite, da želite z darili sporočiti različne stvari različnim ljudem – svoje zaposlene lahko napolnite z motivacijo, poslovnim partnerjem vlijete zaupanje, strankam pa dokažete svojo zvestobo in hvaležnost. Pravilna izbira daril lahko torej posledično prispeva k kvalitetnejšemu delu, vodi v širjenje podjetja in k navezovanju novih stikov, ter večji bazi kupcev.

Izdelki, ki bi vas mogoče zanimali

Trendovsko obdarovanje

Trendi v obdarovanju se pojavljajo povsod – tako v osebnih kot tudi poslovnih krogih. Seveda pa se med seboj precej razlikujejo. Sami najbrž dobro poznate klasičen trend podarjanja kemičnih svinčnikov z logotipom ali imenom (včasih kar oboje) vašega podjetja. Toda ali ste se kdaj vprašali ali pravzaprav obstaja kdo, ki iskreno ceni poceni pisalo s potiskom? Vsekakor je misel tista, ki šteje, toda darilo kot je kemični svinčnik ali beležka se zdi kot nekaj, v kar ni bilo vloženega veliko premisleka.

Vsekakor je lahko tudi takšno darilo uspešno – vse, kaj morate storiti, je poskrbeti, da vaš kemični svinčnik izstopa! Naj bo, na primer, izdelan iz okolju prijaznih materialov. Morda lahko strankam, zaposlenim ter poslovnim partnerjem namesto kemika podarite svinčnik, ki zraste v rastlino!

Toda nikar ne prehitevajmo. Kot z vsem ostalim v poslu, boste tudi pri obdarovanju želeli začeti s svojim ciljem.

Zakaj pravzaprav podariti darilo?

Prvotni razlog za obdarovanje bi morala vsekakor biti želja po izražanju hvaležnosti. V današnjem svetu, ko se vse odvija hitreje, si redkokdo vzame čas da prepozna vse dobre stvari, ki ga ali jo obdajajo – in ena izmed teh so zagotovo sodelavci in poslovni partnerji, ki iz dneva v dan skrbijo, da vaš posel teče kot po maslu. Priznavanje njihove prizadevnosti včasih pomeni več, kot si lahko predstavljate.

Seveda pa obdarovanje prinese tudi druge prednosti, ki so za marsikaterega podjetnika mnogo pomembnejša kot zgolj izraz hvaležnosti. Podarjanje daril namreč delavce in partnerje opogumi ter jih pogosto prepriča v hitrejše ter kvalitetnejše opravljanje svojega dela, kar posledično vodi v boljše rezultate ter večanje baze strank. A nikar ne pozabite – osredotočanje na le ta aspekt obdarovanja popolnoma izniči prvotni namen obdarovanja – poskrbite, da obdarovanci vedo, da jih dejansko cenite in da niso le vaša delovna sila.

S tem v mislih mora biti darilo resnično prilagojeno prejemniku. Ravno v tej točki večini podjetij spodleti, zato vso vašo pozornost namenite personalizaciji ter podrobno razmislite, kaj bi pravzaprav vaši obdarovanci najbolj cenili – je to osebno sporočilo? Morda bi se bolj razveselili kuhinjskega pripomočka, o katerem govorijo že mesece? Zakaj jih ne bi presenetili s kombinacijo obeh? Če v darilo resnično vložite veliko truda in premisleka, potem je uspeh skorajda zagotovljen. Vseeno pa imejte v mislih promocijske trende.

Nekatera podjetja pogumno prehajajo na digitalna darila, čeprav osebno menim, da marsikdo z njimi pretirava. To je bila odlična ideja že pred nekaj leti, ko je pravzaprav skorajda vsak digitalni izdelek predstavljal neko inovacijo na trgu. Kmalu zatem je trend digitalne tehnologije usahnil, izjema so bili le izjemno unikatni ter novi izdelki. Vse to pa se je pred kratkim ponovno spremenilo, saj so ljudje ponovno izrekli dobrodošlico še najbolj osnovni elektroniki – novi prenosni računalniki in tablice v času pandemije namreč predstavljajo izjemno pomembni del posla, saj se je večina pisarniških podjetij preselila na splet. Digitalna darila so torej nekoliko nadomestila darila z izkušnjami in so dobra ideja za podjetje, ki posluje preko spleta. Hkrati pa se veliko ljudi kaj hitro naveliča digitalnih vsebin – hrepenimo po resničnih izkušnjah in osebnem stiku.

Ena izmed boljših idej podjetij je segmentiranje daril na podoben način kot segmentiranje marketinga, zaradi česar je celotna izkušnja za prejemnika veliko bolj osebna. Svojim najzvestejšim strankam lahko v zameno namenite bolj posebna in dražja darila, na primer. To pa seveda ni najboljši pristop k obdarovanju zaposlenih, saj lahko darila v različnih vrednostih prizadanejo čustva marsikoga, to pa posledično vpliva na vašo in njihovo moralo. Če zaposlenim podeljujete bonuse ali darila, naj bo postopek torej pošten in enoten, bodisi v odstotkih bodisi v dejanskem darilu.

Najbolj brane objave

Povezane objave

 1,230 ogledov