Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
4 min
3,265 ogledov
![]() |
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
![]() |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
3,266 ogledov
Ste za letošnje leto že načrtovali obdarovanje vaših zaposlenih in poslovnih partnerjev? Morda ste opazili, da se je na področju obdarovanja v preteklem letu marsikaj spremenilo – zaradi nepredvidljive situacije, v kateri smo se znašli, so začele stare tradicije propadati. Nadomeščajo jih namreč novi trendi, ki so mnogo uspešnejši v prilagajanju na spreminjajoče se čase. Spremembe namreč opažamo ne le na področju izbire daril, temveč tudi ko se odločamo za najboljši čas ter način obdarovanja.
Praznični čas vam daje odlično priložnost, da se zahvalite svojim strankam in osebju za zaupanje ter pomoč, ki so jo namenili vašemu podjetju. Vsekakor pa je to izjemno tradicionalen čas obdarovanja, v katerem marsikdo celo pričakuje darilo – to do neke mere izniči element presenečenja, obenem pa vam daje občutek, da je obdarovanje absolutno neizogibno v času praznikov. Ravno iz teh razlogov se trendi promocijskih in poslovnih darilo potihoma, a odločno, spreminjajo že nekaj mesecev.
Seveda pa ne pozabite, da želite z darili sporočiti različne stvari različnim ljudem – svoje zaposlene lahko napolnite z motivacijo, poslovnim partnerjem vlijete zaupanje, strankam pa dokažete svojo zvestobo in hvaležnost. Pravilna izbira daril lahko torej posledično prispeva k kvalitetnejšemu delu, vodi v širjenje podjetja in k navezovanju novih stikov, ter večji bazi kupcev.
Trendi v obdarovanju se pojavljajo povsod – tako v osebnih kot tudi poslovnih krogih. Seveda pa se med seboj precej razlikujejo. Sami najbrž dobro poznate klasičen trend podarjanja kemičnih svinčnikov z logotipom ali imenom (včasih kar oboje) vašega podjetja. Toda ali ste se kdaj vprašali ali pravzaprav obstaja kdo, ki iskreno ceni poceni pisalo s potiskom? Vsekakor je misel tista, ki šteje, toda darilo kot je kemični svinčnik ali beležka se zdi kot nekaj, v kar ni bilo vloženega veliko premisleka.
Vsekakor je lahko tudi takšno darilo uspešno – vse, kaj morate storiti, je poskrbeti, da vaš kemični svinčnik izstopa! Naj bo, na primer, izdelan iz okolju prijaznih materialov. Morda lahko strankam, zaposlenim ter poslovnim partnerjem namesto kemika podarite svinčnik, ki zraste v rastlino!
Toda nikar ne prehitevajmo. Kot z vsem ostalim v poslu, boste tudi pri obdarovanju želeli začeti s svojim ciljem.
Prvotni razlog za obdarovanje bi morala vsekakor biti želja po izražanju hvaležnosti. V današnjem svetu, ko se vse odvija hitreje, si redkokdo vzame čas da prepozna vse dobre stvari, ki ga ali jo obdajajo – in ena izmed teh so zagotovo sodelavci in poslovni partnerji, ki iz dneva v dan skrbijo, da vaš posel teče kot po maslu. Priznavanje njihove prizadevnosti včasih pomeni več, kot si lahko predstavljate.
Seveda pa obdarovanje prinese tudi druge prednosti, ki so za marsikaterega podjetnika mnogo pomembnejša kot zgolj izraz hvaležnosti. Podarjanje daril namreč delavce in partnerje opogumi ter jih pogosto prepriča v hitrejše ter kvalitetnejše opravljanje svojega dela, kar posledično vodi v boljše rezultate ter večanje baze strank. A nikar ne pozabite – osredotočanje na le ta aspekt obdarovanja popolnoma izniči prvotni namen obdarovanja – poskrbite, da obdarovanci vedo, da jih dejansko cenite in da niso le vaša delovna sila.
S tem v mislih mora biti darilo resnično prilagojeno prejemniku. Ravno v tej točki večini podjetij spodleti, zato vso vašo pozornost namenite personalizaciji ter podrobno razmislite, kaj bi pravzaprav vaši obdarovanci najbolj cenili – je to osebno sporočilo? Morda bi se bolj razveselili kuhinjskega pripomočka, o katerem govorijo že mesece? Zakaj jih ne bi presenetili s kombinacijo obeh? Če v darilo resnično vložite veliko truda in premisleka, potem je uspeh skorajda zagotovljen. Vseeno pa imejte v mislih promocijske trende.
Nekatera podjetja pogumno prehajajo na digitalna darila, čeprav osebno menim, da marsikdo z njimi pretirava. To je bila odlična ideja že pred nekaj leti, ko je pravzaprav skorajda vsak digitalni izdelek predstavljal neko inovacijo na trgu. Kmalu zatem je trend digitalne tehnologije usahnil, izjema so bili le izjemno unikatni ter novi izdelki. Vse to pa se je pred kratkim ponovno spremenilo, saj so ljudje ponovno izrekli dobrodošlico še najbolj osnovni elektroniki – novi prenosni računalniki in tablice v času pandemije namreč predstavljajo izjemno pomembni del posla, saj se je večina pisarniških podjetij preselila na splet. Digitalna darila so torej nekoliko nadomestila darila z izkušnjami in so dobra ideja za podjetje, ki posluje preko spleta. Hkrati pa se veliko ljudi kaj hitro naveliča digitalnih vsebin – hrepenimo po resničnih izkušnjah in osebnem stiku.
Ena izmed boljših idej podjetij je segmentiranje daril na podoben način kot segmentiranje marketinga, zaradi česar je celotna izkušnja za prejemnika veliko bolj osebna. Svojim najzvestejšim strankam lahko v zameno namenite bolj posebna in dražja darila, na primer. To pa seveda ni najboljši pristop k obdarovanju zaposlenih, saj lahko darila v različnih vrednostih prizadanejo čustva marsikoga, to pa posledično vpliva na vašo in njihovo moralo. Če zaposlenim podeljujete bonuse ali darila, naj bo postopek torej pošten in enoten, bodisi v odstotkih bodisi v dejanskem darilu.
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap…
830 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa…
715 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje…
805 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih…
520 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
90 ogledov
Kot lastnik podjetja ste najbrž seznanjeni z močjo promocijskih daril pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanju strank in pospeševanju prodaje. Vendar pa niso vsa promocijska…
135 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
80 ogledov
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi, obstajajo že desetletja in se…
115 ogledov
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti stranke. Promocijska darila so postala…
205 ogledov
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane. Čeprav lahko to dosežete že…
185 ogledov
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s pripomočki in napravami, ki naredijo…
650 ogledov
V današnjem svetu so podjetja pod vse večjim pritiskom, da sprejmejo trajnostne odločitve in zmanjšajo svoj vpliv na okolje. To ne velja samo za izdelke,…
315 ogledov
Prihodnost poslovnega obdarovanja se usmerja k virtualnim in izkustvenim ponudbam, saj podjetja iščejo nove in inovativne načine povezovanja s svojimi strankami in zaposlenimi. Virtualna darila,…
360 ogledov
Ste v procesu oblikovanja logotipa za svojo blagovno znamko? Če je tako, je pomembno razmisliti o tem, kako bo logotip izgledal, ko bo natisnjen na…
355 ogledov
Vsako leto se srečujemo z novimi, inovativnimi idejami, ki niso zasnovane le tako, da prinašajo prihodke, ampak so zasnovane tudi z mislijo na okolje. Takšne…
295 ogledov
Vzemimo si trenutek in se pogovorimo o korporativnem obdarovanju. Večina podjetij pozna koncept poslovnih daril – ne glede na to, ali gre za darilne vrečke,…
340 ogledov
Obdarovanje zaposlenih in strank je ključni del dobrega vedenja podjetja. Vendar pa so teme, kot so proračun za darila zaposlenih ali pravi izbor za različne…
570 ogledov
Obstajata dve ključni vrsti poslovnih daril – tista, ki jih podarite strankam, in tista, ki jih podarite zaposlenim. Uporaba obeh vrst korporativnega obdarovanja ima lahko…
460 ogledov
Toplo vreme in daljši dnevi dvignejo razpoloženje in zmanjšujejo stres. Ko sije sonce, ga povezujemo s srečnimi časi – obisk vrtnih zabav, parkov ali naravnih…
570 ogledov
Konoplja je prevzela trg kot nevihta, saj jo številne industrije uporabljajo za nego kože, superhrano in tkaninska vlakna, in še in še. Toda zakaj je…
505 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih materialov ter opozarjamo na nevarnosti,…
520 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap eni izmed prvih, ki se…
830 ogledov
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem,…
705 ogledov
Predpostavka obdarovanja je starodavni način izražanja hvaležnosti, spoštovanja in ljubezni. Dajanje samo po sebi je dokaj neškodljivo in temelji na filozofiji vzajemnosti, ki je običajno…
1,195 ogledov
Trajnost se je morda začela kot potrošniški trend. Toda zdaj jo marsikdo obravnava kot nekaj pričakovanega, in zdaj se pričakuje, da bodo temu sledila tudi…
765 ogledov
Slišali ste za milenijce in baby boomerje, toda kako dobro poznate generacijo Z? Veljajo za hitro rastočo skupino potrošnikov, ki je odraščala s tehnologijo na…
770 ogledov
Kot podjetje imamo dolgoletno tradicijo obdarovanja – strankam, sodelavcem iz panoge, udeležencem konferenc, drug drugemu, družini, prijateljem itd. In ne samo, da se radi obdarujemo,…
730 ogledov
Če nas spremljate že nekaj časa, potem se morda spomnite naše diskusije o psihologiji barv ter govora o tem kako pomembno je pri oblikovanju promocijskih…
1,485 ogledov
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
1,110 ogledov
Blagovna znamka podjetja je pomembnejša, kot si morda mislite. Navzven se lahko zdi, da je vaša blagovna znamka sestavljena samo iz elementov, kot so logotipi…
1,085 ogledov
Od zaposlenih do dobaviteljev, strank in preprodajalcev je obdarovanje odličen način za izgradnjo odnosov z vašimi deležniki. Več podjetij vidi prednosti gradnje močnih odnosov z…
1,220 ogledov
Bolje kot si bodo potrošniki zapomnili vašo blagovno znamko, večja je verjetnost, da bo vaše ciljno občinstvo pomislilo na vas, ko bo potrebovalo vaše izdelke…
1,215 ogledov
Kot ponudniki ogromnega števila promocijskih in poslovnih daril glasno zagovarjamo obdarovanje zaposlenih, strank, in poslovnih partnerjev. Kljub temu pa se zavedamo, da je pri tem…
1,330 ogledov
Sladki piškoti, domača salama, okusni bio namazi… Le kdo si ne bi želel slastnega darila, še posebej v času praznikov, ki se neizogibno bližajo! Zase…
1,315 ogledov
Ne glede na to, ali vodite ekipo petih ali nadzorujete tisoče v pisarnah po vsej državi, veste, da so vaši zaposleni neprecenljivi za uspeh vašega…
1,300 ogledov
Ena od stvari, pri katerih so uspešni podjetniki zelo dobri, je vzpostavitev pozitivnih poslovnih odnosov s svojimi zaposlenimi, sodelavci, poslovnimi partnerji, dobavitelji, strankami in vsemi…
1,615 ogledov
Kako ste lahko prepričani v uspeh promocije vaše spletne trgovine? Ste raziskali trg in izbrali svojemu podjetju najprimernejšo obliko prodajne promocije? Ste preizkusili več različnih…
1,420 ogledov
Izbira promocijskih daril je pogosto zahtevna; včasih nam pač preprosto zmanjka idej. Na srečo pa lahko inspiracijo najdemo v naravi, natančneje vremenu. Ste v vremenski…
1,560 ogledov
Ni skrivnost, da je e-poštni marketing močno tržno in promocijsko orodje, ki bi moralo biti v repertoarju vsakega podjetja. Dobra e-poštna namreč kampanja privabi nove…
1,874 ogledov
Okolju prijazni promocijski izdelki bodo v prihodnjih mesecih še vedno v trendu – zakaj je temu tako? Ali še nismo storili dovolj za dobrobit našega…
1,211 ogledov
Ko podjetje prične razmišljati o nakupu promocijskih daril se pogosto vpraša, ali je finančno dovolj stabilno za vlaganje sredstev v drugačno obliko promocije. Gre se…
1,425 ogledov
Personalizacijo najdemo v številnih oblikah. V najosnovnejšem smislu personalizacija pomeni že vključitev imena stranke v zadevo e-poštnega sporočila. Pogosto jo najdemo tudi v obliki priporočenih…
963 ogledov
Ste za letošnje leto že načrtovali obdarovanje vaših zaposlenih in poslovnih partnerjev? Morda ste opazili, da se je na področju obdarovanja v preteklem letu marsikaj…
3,266 ogledov
Z začetkom novega leta na nas pritiska želja po motiviranju ljudi okoli nas. To še posebej velja za naše stranke, s katerimi želimo dosegati nove…
2,093 ogledov
Čeprav je psihologija barv precej zapletena, sem prepričana, da ste seznanjeni z osnovami – četudi se tega ne zavedate. Vsaka barva, tudi njen odtenek, ima…
2,981 ogledov
Vsak izmed nas se je že znašel v situaciji, ko gre vse super: zaposleni so produktivni, projekti se zaključujejo pravočasno, vsak dan prihajajo nove stranke,…
3,142 ogledov
Iskanje novih strank z namenom povečanja prodaje je zelo mamljivo. Toda zakaj bi storili to, ko pa že poslujete z ogromnim številom ljudi, ki bodo…
1,845 ogledov
Preteklo leto se je prav vsak izmed nas srečal z novimi izzivi v tej vsem nepričakovani situaciji – neprestano delo od doma (o katerem je…
2,946 ogledov
Pogovorimo se o nakupu božičnih daril in zaenkrat pustimo na strani promocijo. Pomislite na pretekla leta, ko ste se podali na lov za darili –…
2,961 ogledov
Ko vstopite v zasebno življenje svoje stranke, ste zadeli bistvo dobrega oglaševanja. Če vam z nekaj truda posledično uspe doseči tudi zadovoljstvo svojih kupcev, ste…
3,067 ogledov
Čas praznikov je idealen, da svoje zaposlene ter poslovne partnerje presenetite z manjšim božičnim darilom. To jim bo namreč dalo vedeti, da nanje mislite tudi…
2,911 ogledov
Eden od razlogov, da podjetje daruje poslovna darila, je v promocijske namene. To je najbolj priljubljena marketinška poteza, ki za majhno ceno ne le pripomore…
3,187 ogledov
V času recesije ter podobnih negotovih finančnih situacijah večina podjetij zmanjša porabo denarnih sredstev z namenom ohranjanja ekonomske stabilnosti – to dejanje se opazi predvsem…
2,887 ogledov
Pri personalizaciji promocijskih daril je zelo pomembno upoštevati različne metode brendiranja, ki jih je mogoče uporabiti, če želite na svoje izdelke dodati ime in logotip…
3,139 ogledov
Ob ustanovitvi lastnega podjetja vas čaka dolg seznam nalog. Nekateri so svetovno zaničevani upravni postopki, za katere se zdi, da vam vzamejo večino časa. In…
1,967 ogledov
Posebni dogodki, priznavanje dosežkov zaposlenih in obdarovanje strank – vse to je dober razlog za naročanje izjemnih promocijskih daril, ki bodo v kratkem času vašo…
3,239 ogledov
Čeprav tako poslovna darila kot tudi promocijska veljajo za eno izmed najbolj učinkovitih marketinških orodij, pa so si različna bolj kot dan in noč. Res…
2,940 ogledov
Ko prejmemo brezplačne izdelke se nam zdi, kot da smo zadeli na loteriji. Ne glede na to, ali gre za brezplačen vzorec v trgovini ali…
5,292 ogledov
Promocijski izdelki so oprijemljivi predmeti, na katerih je vtisnjeno (včasih tudi gravirano) ime ali logotip podjetja – marsikateri podjetnik se v posebnih primerih odloči tudi…
3,186 ogledov
3,264 ogledov