Supermoč promocijskih daril: Zakaj jih ljudje preprosto obožujejo?

Supermoč promocijskih daril: Zakaj jih ljudje preprosto obožujejo?

4 min

Loading

28. junija 2020
Supermoč promocijskih daril: Zakaj jih ljudje preprosto obožujejo? 1 Renata Novak je strokovnjak na področju vsebinskega marketinga, digitalnega marketinga in upravljanja blagovnih znamk.
Supermoč promocijskih daril: Zakaj jih ljudje preprosto obožujejo? 1 Renata Novak is a brand manager, digital marketer and content writer.

Loading

Ko prejmemo brezplačne izdelke se nam zdi, kot da smo zadeli na loteriji. Ne glede na to, ali gre za brezplačen vzorec v trgovini ali brezplačni preizkus novega ponudnika pretočne storitve, je vedno vznemirljivo, če dobimo nekaj zastonj. Zato bi vaše podjetje brez dvoma moralo razmisliti o brezplačnih promocijskih obdarovanjih!

Beseda “brezplačno” sproži močan odziv v naših možganih – kadar nam je predstavljen brezplačen izdelek, jim ljudje dodelimo veliko večjo vrednost kot nečemu, kar bi morali plačati. To dokazuje znani eksperiment izbire, o katerem poroča uspešnica Predictably Irrational (Predvidljivo iracionalno) avtorja Dana Arielyja. Ko se je udeležencem ponudila izbira med porabo 0,26 dolarja za luksuzni čokoladni tartuf ali 0,01 dolarja za manj kakovostni čokoladni bonbon, je bila razdelitev izbire enakomerna. Ko pa se je cena obeh izdelkov znižala za en cent, se je izbira porazdelitve drastično spremenila. Medtem ko je razlika v cenah med obema artikloma ostala enaka, je bil bonbon z manj kakovostno čokolado zdaj popolnoma brezplačen. V tem novem kontekstu je velika večina udeležencev izbrala čokoladni bonbon in tako pokazala privlačnost brezplačnih izdelkov.

Ko je prejemniku ponujeno nepričakovano darilo, izkusi pozitiven naboj ter občutek veselja, ki bo najverjetneje vplival na njegove nadaljnje odločitve. Ljudje imajo tudi manjša pričakovanja, ko gre za brezplačne izdelke, zato je te znižane standarde enostavno preseči, kar ustvari pozitivno povezavo z vašo blagovno znamko.

Izdelki, ki bi vas mogoče zanimali

Tu je nekaj naših najboljših nasvetov za obdarovanje vaših strank, zaposlenih in poslovnih partnerjev:

Darila prilagodite svojemu podjetju

Izberite tiste izdelke, ki ustrezajo vašemu podjetju. Balzam za ustnice je, na primer, odlično darilo za vaše zveste stranke, če imate v lasti spa ali salon, vendar morda ni najboljša izbira za gradbeno podjetje. Prav tako je športna plastenka popolno presenečenje za redne obiskovalce fitnesa, medtem ko bi se stevardese zagotovo razveselile novega kovčka.

Pomembno je tudi upoštevati kontekst situacije – če podarjate darilo v določenem letnem času, naj bo to vremenu primerno. Sredi poletja svojih zaposlenih nikar ne presenetite s parom rokavic.

Izberite izdelke za vsakodnevno uporabo

Izdelke, ki jih lahko vaše stranke uporabljajo vsak dan, bodo bolj verjetno sprejele pozitivno. Poleg tega boste večjo prepoznavnost blagovne znamke pridobili z izdelki, ki jih ljudje redno vidijo in uporabljajo – kape, majice ali stekleničke za vodo so odličen primer vsakdanjih izdelkov. Prejemniki jih bodo uporabljali v javnosti, na družinskih srečanjih, med igranjem svojega najljubšega športa, celo v službi! To bo poskrbelo za prepoznavnost vašega podjetja, obenem pa bodo vaše stranke bogatejše za praktični ter kvalitetni izdelek.

Praktični promocijski izdelki na nek način delujejo podobno kot oglasni panoji – vidi jih ogromno število ljudi, in, če so jim všeč, bodo zagotovo povprašali, kje lahko dobijo tudi svoje. V nasprotnem primeru pa se jim bo v spomin vtisnilo ime (ali logotip) vašega podjetja, ki ga bodo poiskali takoj, ko sedejo pred računalniški ekran.

Upoštevajte kvaliteto izdelka

Promocijski izdelki, ki trajajo dlje, bodo vašo blagovno znamko vsekakor vtisnili v spomin vaših že obstoječih ter potencialnih strank. To pomeni, da morajo biti promocijski izdelki, ki jih podarite, izjemne kakovosti. Ne le, da bodo slabo izdelani produkti kaj hitro romali v koš, tudi vaše podjetje bo dobilo slabo podobo.

Čeprav promocijskih izdelkov ne prodajate, to ne pomeni, da ste v izgubi. Darila v dolgem roku namreč prinesejo dobiček, saj se vaša blagovna znamka izpostavi in je vidna v morju ostalih podjetjih. To zviša možnosti večanja baze kupcev, ki se nato (če so zadovoljni z vašimi izdelki in storitvami) spremenijo v zveste stranke.

Vzpostavite tesne stike

Trdni odnosi s strankami so pomembni za vsako podjetje. Podarjanje promocijskih daril je odličen način za ustvarjanje teh stikov, zato tega koraka nikar ne preskočite. Majhna pozornost vašim strankam namreč da vedeti, da vam ni vseeno, ter da cenite njihovo nenehno podporo.

Enako pa velja tudi za vaše zaposlene in poslovne partnerje – podjetje lahko uspešno posluje le, če ima trdo notranjo strukturo, zato poskrbite, da vaši zaposleni vedo, da cenite njihovo delo in trud. Poslovni partnerji pa so tisti, ki vam bodo pomagali razširiti vaš posel – promocijska in poslovna darila tu igrajo izjemno pomembno vlogo, saj vašim partnerjem nakažejo pozornost ter jim dajo vedeti, da ste pripravljeni vlagati v njihov posel, saj jim zaupate.

Najbolj brane objave

Povezane objave

Loading