Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah

Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah

4 min

 177 ogledov

2. maja 2022
Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah 1 Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka.
Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah 1 Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary.

 178 ogledov

Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem, ali pa strankam običaj skozi vse leto v mnogih kulturah. Čeprav skoraj ni osebe, ki ne bi rada prejela darila, je lahko težko najti tisto res pravo darilo, še posebej, če obdarovanec prihaja iz drugega dela sveta. Zato želimo z vami deliti kratek vodnik po obdarovanju ljudi različnih kultur.

Ko se odločimo za obdarovanje v različnih kulturah, je dobro podrobno poznati protokol podarjanja in sprejemanja daril v državi, kjer bomo poslovali. Izmenjava daril je v nekaterih kulturah zelo cenjena navada, v drugih pa je lahko nepomembna, neprimerna ali včasih žaljiva. Preverite tudi politike vašega podjetja glede dajanja daril. Številna podjetja v državah, kot sta Singapur in Združene države, na primer, imajo politike, ki omejujejo dajanje ali sprejemanje daril, da bi se izognili kakršnemu koli videzu podkupovanja. Druge države, kot je Danska, vas bodo prisilile, da davčnim organom prijavite vrednost darila podjetja, če presega določen znesek.

Japonska

Na Japonskem je vljudno ponuditi ali prejeti darilo z obema rokama. Čeprav je pri nas običaj, da odpremo darilo nemudoma, je na Japonskem navada počakati do poznejšega časa, ko obdarovalec ni prisoten.

Ob začetnem obisku ali prodajnem klicu je običaj prinesti majhno darilo. O-seibo (konec leta) in O-chugen (sredi poletja) sta glavna časa obdarovanja na Japonskem. Japonci dajejo darila vsem, ki so jim dolžni – nadrejenim, podrejenim, sodelavcem in dobrim strankam. Prejeta darila se ob primerni priložnosti povrnejo z darilom primerljive ali nekoliko višje vrednosti, ne nujno takoj. Darila naj bodo lepo zavita; predstavitev je enako pomembna kot vsebina.

Kitajska

Če prejmete darilo, lahko pričakujete vzajemno darilo ali uslugo. Ta občutek vzajemnosti je nekaj, česar se večina Kitajcev nauči že v otroštvu, zato za izraz hvaležnosti Kitajci običajno v zameno za vsakršno malenkost podarijo darilo. Zanimivo je tudi, da bo Kitajec pogosto dvakrat ali trikrat zavrnil darilo, preden ga končno sprejme. To ne pomeni, da darila ne cenijo ali ga ne želijo, temveč želijo s tem izraziti skromnost in dobrih manire.

Primeri neprimernih daril, ko obdarujete pripadnika kitajske kulture, so noži, škarje ali odpirači za pisma, ki lahko simbolizirajo prekinitev razmerja, ure (v številnih kitajskih narečjih besedna zveza “dati uro” namreč zveni enako kot “pošlji v smrt”), robčki, ki so povezani z jokom in pogrebi, in predmeti, pakirani v sklopih po štiri, razen če gre za komplet iz dveh parov.

Egipt

V Sloveniji darila navadno podarjamo, da praznujemo pomembne dogodke v obdarovančevem življenju, kot so mature ali poroke. Mnogim muslimanom pa bi se zdelo izjemno lepa gesta, na primer, če bi jim tujec (predvsem nemusliman) na začetku ramazana poslal pozdrav.

Egipčani gradijo in vzdržujejo svoje osebne in poklicne mreže deloma z izmenjavo daril, zato so ta pogosta, zlasti v dolgotrajnih odnosih. Dobavitelji in prodajalci svojim strankam običajno pošiljajo darila, kot so koledarji in predmeti z logotipi. Če ste povabljeni v dom muslimanske družine, nikar ne prinesite alkohola, saj jih lahko s tem užalite.

Rusija

V Rusiji se vrednost daril razlikuje glede na razmerje in kontekst. Priporočljivo je, da se izognete dajanju dragih daril, ki bi jih lahko razumeli kot podkupnine. Na splošno se darila podelijo na koncu transakcije ali sestanka. To tudi pomaga zmanjšati kakršnokoli napačno dojemanje napačnega ravnanja.

Neprimerno je podarjati rože v sodem številu, predvsem pa se izogibajte rumenemu cvetju, lilijam ali nageljnom (ki so povezani s pogrebi). Darila se morda ne odprejo vedno pred obdarovalcem in nekateri Rusi lahko sprva zavrnejo ponudbo darila. Najbolje je, da darilu, ko ga podarite, zmanjšate miselno vrednost. Če ga na primer prinesete ruskemu kolegu na dom, lahko darilo predstavite kot le nekaj malega za hišo, zakonca ali otroke.

ZDA

Ko obdarujete člana Združenih držav Amerike je pomembno, da ste pozorni na kakršnekoli omejitve podjetij ali vlade glede dajanja ali sprejemanja daril. Na primer, vladni uradniki v ZDA imajo pogosto izrecne omejitve glede tega, ali in kakšne vrste daril lahko prejmejo.

Američani običajno ne prinašajo daril strankam, ko se prvič srečajo ali v zahvalo za skupno poslovanje. Kljub temu pa med prazniki v koncu decembra radi podarijo darila sodelavcem, kolegom in strankam. Običajno je, da šefi v tem času dajejo darila izvršnim pomočnikom in drugim podrejenim. Ko je darilo podano osebi iz ZDA, ga darovalec morda ne bo prejel v zameno. Američani darilo pogosto odprejo takoj, pred obdarovalcem, da vidijo, kaj je, in se zahvalijo za predmet.

Francija

Dober okus je pri obdarovanju v Franciji nujen, pomemben pa je tudi čas. Na splošno se Francozi izogibajo obdarovanju na prvem poslovnem srečanju, čeprav imajo v navadi prinesti darilo, ko so povabljeni k nekomu domov. Tu se kaže meja med osebnim in poslovnim svetom.

Dobra darila odražajo spoštovanje znanja in umetnosti, kot so knjige in glasba. Darila ne smejo žaliti inteligence francoskih sodelavcev. Na primer, biografija znanega psihologa je lahko boljša izbira kot bolj poenostavljena knjiga z izmišljeno zgodbo. Dajanje daril z logotipom podjetja v Franciji štejejo za slab okus.

Če vas poslovni partner povabi na večerjo v svoj dom, jih lahko namesto z brendiranim darilom presenetite z rožami, vendar se izogibajte krizantem (uporabljajo se za pogrebe), rdečim vrtnicam (izmenjajo jih le ljubimci in zelo dobri prijatelji) in nageljnom (ki naj bi prinašali smolo). Primerna darila so tudi fine čokolade ali šampanjec.

Najbolj brane objave

Most Popular Posts

 180 ogledov

Povezane objave

 176 ogledov