Kako blagovno znamko povezati s potrošniki v digitalni dobi
V svetu, kjer se tehnologija nenehno spreminja in je inovativnost ključna beseda dneva, podjetja nenehno iščejo ustvarjalne načine za povezovanje…
4 min
![]() |
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
![]() |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem, ali pa strankam običaj skozi vse leto v mnogih kulturah. Čeprav skoraj ni osebe, ki ne bi rada prejela darila, je lahko težko najti tisto res pravo darilo, še posebej, če obdarovanec prihaja iz drugega dela sveta. Zato želimo z vami deliti kratek vodnik po obdarovanju ljudi različnih kultur.
Ko se odločimo za obdarovanje v različnih kulturah, je dobro podrobno poznati protokol podarjanja in sprejemanja daril v državi, kjer bomo poslovali. Izmenjava daril je v nekaterih kulturah zelo cenjena navada, v drugih pa je lahko nepomembna, neprimerna ali včasih žaljiva. Preverite tudi politike vašega podjetja glede dajanja daril. Številna podjetja v državah, kot sta Singapur in Združene države, na primer, imajo politike, ki omejujejo dajanje ali sprejemanje daril, da bi se izognili kakršnemu koli videzu podkupovanja. Druge države, kot je Danska, vas bodo prisilile, da davčnim organom prijavite vrednost darila podjetja, če presega določen znesek.
Na Japonskem je vljudno ponuditi ali prejeti darilo z obema rokama. Čeprav je pri nas običaj, da odpremo darilo nemudoma, je na Japonskem navada počakati do poznejšega časa, ko obdarovalec ni prisoten.
Ob začetnem obisku ali prodajnem klicu je običaj prinesti majhno darilo. O-seibo (konec leta) in O-chugen (sredi poletja) sta glavna časa obdarovanja na Japonskem. Japonci dajejo darila vsem, ki so jim dolžni – nadrejenim, podrejenim, sodelavcem in dobrim strankam. Prejeta darila se ob primerni priložnosti povrnejo z darilom primerljive ali nekoliko višje vrednosti, ne nujno takoj. Darila naj bodo lepo zavita; predstavitev je enako pomembna kot vsebina.
Če prejmete darilo, lahko pričakujete vzajemno darilo ali uslugo. Ta občutek vzajemnosti je nekaj, česar se večina Kitajcev nauči že v otroštvu, zato za izraz hvaležnosti Kitajci običajno v zameno za vsakršno malenkost podarijo darilo. Zanimivo je tudi, da bo Kitajec pogosto dvakrat ali trikrat zavrnil darilo, preden ga končno sprejme. To ne pomeni, da darila ne cenijo ali ga ne želijo, temveč želijo s tem izraziti skromnost in dobrih manire.
Primeri neprimernih daril, ko obdarujete pripadnika kitajske kulture, so noži, škarje ali odpirači za pisma, ki lahko simbolizirajo prekinitev razmerja, ure (v številnih kitajskih narečjih besedna zveza “dati uro” namreč zveni enako kot “pošlji v smrt”), robčki, ki so povezani z jokom in pogrebi, in predmeti, pakirani v sklopih po štiri, razen če gre za komplet iz dveh parov.
V Sloveniji darila navadno podarjamo, da praznujemo pomembne dogodke v obdarovančevem življenju, kot so mature ali poroke. Mnogim muslimanom pa bi se zdelo izjemno lepa gesta, na primer, če bi jim tujec (predvsem nemusliman) na začetku ramazana poslal pozdrav.
Egipčani gradijo in vzdržujejo svoje osebne in poklicne mreže deloma z izmenjavo daril, zato so ta pogosta, zlasti v dolgotrajnih odnosih. Dobavitelji in prodajalci svojim strankam običajno pošiljajo darila, kot so koledarji in predmeti z logotipi. Če ste povabljeni v dom muslimanske družine, nikar ne prinesite alkohola, saj jih lahko s tem užalite.
V Rusiji se vrednost daril razlikuje glede na razmerje in kontekst. Priporočljivo je, da se izognete dajanju dragih daril, ki bi jih lahko razumeli kot podkupnine. Na splošno se darila podelijo na koncu transakcije ali sestanka. To tudi pomaga zmanjšati kakršnokoli napačno dojemanje napačnega ravnanja.
Neprimerno je podarjati rože v sodem številu, predvsem pa se izogibajte rumenemu cvetju, lilijam ali nageljnom (ki so povezani s pogrebi). Darila se morda ne odprejo vedno pred obdarovalcem in nekateri Rusi lahko sprva zavrnejo ponudbo darila. Najbolje je, da darilu, ko ga podarite, zmanjšate miselno vrednost. Če ga na primer prinesete ruskemu kolegu na dom, lahko darilo predstavite kot le nekaj malega za hišo, zakonca ali otroke.
Ko obdarujete člana Združenih držav Amerike je pomembno, da ste pozorni na kakršnekoli omejitve podjetij ali vlade glede dajanja ali sprejemanja daril. Na primer, vladni uradniki v ZDA imajo pogosto izrecne omejitve glede tega, ali in kakšne vrste daril lahko prejmejo.
Američani običajno ne prinašajo daril strankam, ko se prvič srečajo ali v zahvalo za skupno poslovanje. Kljub temu pa med prazniki v koncu decembra radi podarijo darila sodelavcem, kolegom in strankam. Običajno je, da šefi v tem času dajejo darila izvršnim pomočnikom in drugim podrejenim. Ko je darilo podano osebi iz ZDA, ga darovalec morda ne bo prejel v zameno. Američani darilo pogosto odprejo takoj, pred obdarovalcem, da vidijo, kaj je, in se zahvalijo za predmet.
Dober okus je pri obdarovanju v Franciji nujen, pomemben pa je tudi čas. Na splošno se Francozi izogibajo obdarovanju na prvem poslovnem srečanju, čeprav imajo v navadi prinesti darilo, ko so povabljeni k nekomu domov. Tu se kaže meja med osebnim in poslovnim svetom.
Dobra darila odražajo spoštovanje znanja in umetnosti, kot so knjige in glasba. Darila ne smejo žaliti inteligence francoskih sodelavcev. Na primer, biografija znanega psihologa je lahko boljša izbira kot bolj poenostavljena knjiga z izmišljeno zgodbo. Dajanje daril z logotipom podjetja v Franciji štejejo za slab okus.
Če vas poslovni partner povabi na večerjo v svoj dom, jih lahko namesto z brendiranim darilom presenetite z rožami, vendar se izogibajte krizantem (uporabljajo se za pogrebe), rdečim vrtnicam (izmenjajo jih le ljubimci in zelo dobri prijatelji) in nageljnom (ki naj bi prinašali smolo). Primerna darila so tudi fine čokolade ali šampanjec.
V svetu, kjer se tehnologija nenehno spreminja in je inovativnost ključna beseda dneva, podjetja nenehno iščejo ustvarjalne načine za povezovanje…
Dajanje daril je globoko zasidrano v človeški zgodovini, saj sega v naše najzgodnejše družbe in skupnosti. Sprva je bil to…
Promocijska darila so dragoceno marketinško orodje, vendar je za podjetja z omejenimi finančnimi sredstvi ključno učinkovito razporejati vire. Izziv je,…
Produktivno pisarniško okolje je ključnega pomena za spodbujanje zadovoljstva zaposlenih in doseganje poslovne uspešnosti. Delovno okolje mora biti ne le…
Jesen se je šele začela, vendar že mnoge podjetja načrtujejo svoje promocijske strategije za božična darila. Čeprav je izražanje hvaležnosti…
V svetu, kjer se tehnologija nenehno spreminja in je inovativnost ključna beseda dneva, podjetja nenehno iščejo ustvarjalne načine za povezovanje…
Dajanje daril je globoko zasidrano v človeški zgodovini, saj sega v naše najzgodnejše družbe in skupnosti. Sprva je bil to…
Promocijska darila so dragoceno marketinško orodje, vendar je za podjetja z omejenimi finančnimi sredstvi ključno učinkovito razporejati vire. Izziv je,…
Produktivno pisarniško okolje je ključnega pomena za spodbujanje zadovoljstva zaposlenih in doseganje poslovne uspešnosti. Delovno okolje mora biti ne le…
Jesen se je šele začela, vendar že mnoge podjetja načrtujejo svoje promocijske strategije za božična darila. Čeprav je izražanje hvaležnosti…
Produktivno pisarniško okolje je ključnega pomena za spodbujanje zadovoljstva zaposlenih in doseganje poslovne uspešnosti. Delovno okolje mora biti ne le funkcionalno, temveč tudi navdihujoče –…
Za ljubitelje fitnesa in dobrega počutja ohranjanje uravnoteženega življenjskega sloga ni le bežen interes, temveč temeljna vrednota, ki usmerja njihove dnevne odločitve. Ne glede na…
Kakovosten spanec je za mnoge postal luksuz, a pomenu dobrega spanca ni mogoče pripisati cene. Ustrezen spanec ne le pomlajuje telo in duha, ampak ima…
V današnjem hitrem in zahtevnem delovnem okolju je doseganje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem težje kot kdaj koli prej. Vzpostavitev zdravega ravnovesja med poklicnimi…
Dočakali smo zadnji teden letošnjega leta; pred nami so novoletni prazniki, namenjeni praznovanju in druženju s svojimi najbližjimi. Kljub prazničnemu vzdušju pa je za marsikoga…
V zadnjih nekaj letih je trajnost postala glavna tema v vseh delih življenja – bivanju doma, vodenju podjetja in celo prehrani. In čeprav smo mnogi…
Hladno vreme lahko povzroči spremembo apetita, saj lahke poletne solate in jedi z žara zamenjamo za močnejše obroke, ki nas bodo nasitili in greli vso…
Mnogi ljudje mislijo, da so višja plača in dodatki – kot so plačana kosila – neposredno povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. V resnici so…
Zaradi vpliva pandemije na mednarodno trgovino je nakup lokalnega blaga pomembnejši kot kdajkoli prej. To obdobje je bilo v preteklih nekaj letih eno najzahtevnejših, kar…
Zvestoba strank je ključni dejavnik za rast poslovanja, saj so ponavljajoče se stranke na splošno najbolj predvidljiv vir prihodkov in imajo nižje stroške prodaje kot…
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje je povečati dobiček in izboljšati…
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa izjemno visoki. Najpomembnejša stvar, ki…
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
Končno smo dočakali prihod novega leta – če smo popolnoma iskreni, je prišel mnogo prej, kot smo pričakovali. Včasih se zdi, da komajda dohitevamo spreminjajoče…
Od trenutka, ko zjutraj zakorakate v pisarno, verjetno načrtujete vse stvari, ki jih nameravate narediti skozi dan. Ko pa se odpravite domov, se morda sprašujete…
Skozi leta so blagovne znamke razvile različne tehnike, ki naj bi pritegnile različne generacije potrošnikov. V zadnjih letih se podjetja na primer močno osredotočajo na…
Povsod po svetu se čedalje bolj zavedamo pomembnosti zdravih navad ne le v povezavi z našim zdravjem, temveč tudi o vplivu, ki ga imajo te…
Le redki med nami se lahko uprejo sladkemu grižljaju čokolade. Nič nenavadnega ni, da v trgovini impulzivno nakupimo cel kup sladkarij. Čokolada je celo del…
Marsikdo izmed nas se je v preteklem letu srečal z novim izzivom – kako svoje delo kvalitetno opravljati od doma? Lepilni lističi se kar množijo…
Zaposleni so največje bogastvo podjetja, česar se zaveda še tako neizkušen podjetnik. In z vlaganjem v dobro počutje zaposlenih ter njihovo motivacijo lahko ustvarite visoko…
Naš svet se iz dneva v dan srečuje z nešteto težavami – od revščine in lakote, vojn in nepravičnosti, pa vse do podnebnih sprememb. Kljub…
Marsikdo se želi v novo leto podati v stilu bolj zdravega življenja – in zakaj ne bi s svojimi novoletnimi zaobljubami pričeli že danes? Nikoli…
Novo leto za številne ljudi pogosto predstavlja nov začetek. Nekaterim omogoča postavljanje različnih ciljev, povezanih z osebnim zdravjem, kot so hujšanje, zdravo prehranjevanje in bolj…
Prokrastinacija ni samo človeški problem. Newtonov prvi zakon o gibanju pravi, da bo telo v mirovanju ostalo v mirovanju, dokler ni prisiljeno storiti drugače. V…
Kava polepša svet – od jutranjih skodelic do tistih v večeru, ki nas ohranjajo budne in produktivne. Vendar pa v vseh državah sveta kave ne…
Precej globoko smo že zakorakali v jesen in v slabem mesecu bo na vrata potrkala zima. No, če vprašate mene, se nekatera hladna jutra zdi,…
So smrčanje, kašelj in glavoboli postali stalnica v vašem življenju? Se zadnje čase počutite bolj utrujene kot ponavadi? Ste imeli več težav z osredotočenjem na…
Vem, vem, prebrali ste naslov in zdaj se mogoče sprašujete kaj ‘zero waste’ sploh je. Kaj ta besedna zveza pravzaprav pomeni? Gre za okoljevarstveno strategijo,…
Ne vem za vas, toda sama komaj čakam, da vidim, kakšne spremembe bo prineslo novo desetletje. Z novimi začetki namreč prihajajo novi poslovni projekti –…
Doseganje naših ciljev je redko enostavno. Zato je pomembno vedeti, kako v stresnih in preobremenjenih situacijah ohraniti svojo motivacijo – le tako lahko namreč dosežemo…