Promocijska darila za zaposlene na daljavo: Kako izkazati svojo hvaležnost od daleč
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane.…
95 ogledov
4 min
622 ogledov
![]() |
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
![]() |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
623 ogledov
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem, ali pa strankam običaj skozi vse leto v mnogih kulturah. Čeprav skoraj ni osebe, ki ne bi rada prejela darila, je lahko težko najti tisto res pravo darilo, še posebej, če obdarovanec prihaja iz drugega dela sveta. Zato želimo z vami deliti kratek vodnik po obdarovanju ljudi različnih kultur.
Ko se odločimo za obdarovanje v različnih kulturah, je dobro podrobno poznati protokol podarjanja in sprejemanja daril v državi, kjer bomo poslovali. Izmenjava daril je v nekaterih kulturah zelo cenjena navada, v drugih pa je lahko nepomembna, neprimerna ali včasih žaljiva. Preverite tudi politike vašega podjetja glede dajanja daril. Številna podjetja v državah, kot sta Singapur in Združene države, na primer, imajo politike, ki omejujejo dajanje ali sprejemanje daril, da bi se izognili kakršnemu koli videzu podkupovanja. Druge države, kot je Danska, vas bodo prisilile, da davčnim organom prijavite vrednost darila podjetja, če presega določen znesek.
624 ogledov
Na Japonskem je vljudno ponuditi ali prejeti darilo z obema rokama. Čeprav je pri nas običaj, da odpremo darilo nemudoma, je na Japonskem navada počakati do poznejšega časa, ko obdarovalec ni prisoten.
Ob začetnem obisku ali prodajnem klicu je običaj prinesti majhno darilo. O-seibo (konec leta) in O-chugen (sredi poletja) sta glavna časa obdarovanja na Japonskem. Japonci dajejo darila vsem, ki so jim dolžni – nadrejenim, podrejenim, sodelavcem in dobrim strankam. Prejeta darila se ob primerni priložnosti povrnejo z darilom primerljive ali nekoliko višje vrednosti, ne nujno takoj. Darila naj bodo lepo zavita; predstavitev je enako pomembna kot vsebina.
Če prejmete darilo, lahko pričakujete vzajemno darilo ali uslugo. Ta občutek vzajemnosti je nekaj, česar se večina Kitajcev nauči že v otroštvu, zato za izraz hvaležnosti Kitajci običajno v zameno za vsakršno malenkost podarijo darilo. Zanimivo je tudi, da bo Kitajec pogosto dvakrat ali trikrat zavrnil darilo, preden ga končno sprejme. To ne pomeni, da darila ne cenijo ali ga ne želijo, temveč želijo s tem izraziti skromnost in dobrih manire.
Primeri neprimernih daril, ko obdarujete pripadnika kitajske kulture, so noži, škarje ali odpirači za pisma, ki lahko simbolizirajo prekinitev razmerja, ure (v številnih kitajskih narečjih besedna zveza “dati uro” namreč zveni enako kot “pošlji v smrt”), robčki, ki so povezani z jokom in pogrebi, in predmeti, pakirani v sklopih po štiri, razen če gre za komplet iz dveh parov.
V Sloveniji darila navadno podarjamo, da praznujemo pomembne dogodke v obdarovančevem življenju, kot so mature ali poroke. Mnogim muslimanom pa bi se zdelo izjemno lepa gesta, na primer, če bi jim tujec (predvsem nemusliman) na začetku ramazana poslal pozdrav.
Egipčani gradijo in vzdržujejo svoje osebne in poklicne mreže deloma z izmenjavo daril, zato so ta pogosta, zlasti v dolgotrajnih odnosih. Dobavitelji in prodajalci svojim strankam običajno pošiljajo darila, kot so koledarji in predmeti z logotipi. Če ste povabljeni v dom muslimanske družine, nikar ne prinesite alkohola, saj jih lahko s tem užalite.
V Rusiji se vrednost daril razlikuje glede na razmerje in kontekst. Priporočljivo je, da se izognete dajanju dragih daril, ki bi jih lahko razumeli kot podkupnine. Na splošno se darila podelijo na koncu transakcije ali sestanka. To tudi pomaga zmanjšati kakršnokoli napačno dojemanje napačnega ravnanja.
Neprimerno je podarjati rože v sodem številu, predvsem pa se izogibajte rumenemu cvetju, lilijam ali nageljnom (ki so povezani s pogrebi). Darila se morda ne odprejo vedno pred obdarovalcem in nekateri Rusi lahko sprva zavrnejo ponudbo darila. Najbolje je, da darilu, ko ga podarite, zmanjšate miselno vrednost. Če ga na primer prinesete ruskemu kolegu na dom, lahko darilo predstavite kot le nekaj malega za hišo, zakonca ali otroke.
Ko obdarujete člana Združenih držav Amerike je pomembno, da ste pozorni na kakršnekoli omejitve podjetij ali vlade glede dajanja ali sprejemanja daril. Na primer, vladni uradniki v ZDA imajo pogosto izrecne omejitve glede tega, ali in kakšne vrste daril lahko prejmejo.
Američani običajno ne prinašajo daril strankam, ko se prvič srečajo ali v zahvalo za skupno poslovanje. Kljub temu pa med prazniki v koncu decembra radi podarijo darila sodelavcem, kolegom in strankam. Običajno je, da šefi v tem času dajejo darila izvršnim pomočnikom in drugim podrejenim. Ko je darilo podano osebi iz ZDA, ga darovalec morda ne bo prejel v zameno. Američani darilo pogosto odprejo takoj, pred obdarovalcem, da vidijo, kaj je, in se zahvalijo za predmet.
Dober okus je pri obdarovanju v Franciji nujen, pomemben pa je tudi čas. Na splošno se Francozi izogibajo obdarovanju na prvem poslovnem srečanju, čeprav imajo v navadi prinesti darilo, ko so povabljeni k nekomu domov. Tu se kaže meja med osebnim in poslovnim svetom.
Dobra darila odražajo spoštovanje znanja in umetnosti, kot so knjige in glasba. Darila ne smejo žaliti inteligence francoskih sodelavcev. Na primer, biografija znanega psihologa je lahko boljša izbira kot bolj poenostavljena knjiga z izmišljeno zgodbo. Dajanje daril z logotipom podjetja v Franciji štejejo za slab okus.
Če vas poslovni partner povabi na večerjo v svoj dom, jih lahko namesto z brendiranim darilom presenetite z rožami, vendar se izogibajte krizantem (uporabljajo se za pogrebe), rdečim vrtnicam (izmenjajo jih le ljubimci in zelo dobri prijatelji) in nageljnom (ki naj bi prinašali smolo). Primerna darila so tudi fine čokolade ali šampanjec.
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane.…
95 ogledov
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s…
565 ogledov
V današnjem svetu so podjetja pod vse večjim pritiskom, da sprejmejo trajnostne odločitve in zmanjšajo svoj vpliv na okolje. To…
240 ogledov
Prihodnost poslovnega obdarovanja se usmerja k virtualnim in izkustvenim ponudbam, saj podjetja iščejo nove in inovativne načine povezovanja s svojimi…
280 ogledov
Ste v procesu oblikovanja logotipa za svojo blagovno znamko? Če je tako, je pomembno razmisliti o tem, kako bo logotip…
250 ogledov
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane.…
95 ogledov
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s…
565 ogledov
V današnjem svetu so podjetja pod vse večjim pritiskom, da sprejmejo trajnostne odločitve in zmanjšajo svoj vpliv na okolje. To…
240 ogledov
Prihodnost poslovnega obdarovanja se usmerja k virtualnim in izkustvenim ponudbam, saj podjetja iščejo nove in inovativne načine povezovanja s svojimi…
280 ogledov
Ste v procesu oblikovanja logotipa za svojo blagovno znamko? Če je tako, je pomembno razmisliti o tem, kako bo logotip…
250 ogledov
625 ogledov
Dočakali smo zadnji teden letošnjega leta; pred nami so novoletni prazniki, namenjeni praznovanju in druženju s svojimi najbližjimi. Kljub prazničnemu vzdušju pa je za marsikoga…
205 ogledov
V zadnjih nekaj letih je trajnost postala glavna tema v vseh delih življenja – bivanju doma, vodenju podjetja in celo prehrani. In čeprav smo mnogi…
330 ogledov
Hladno vreme lahko povzroči spremembo apetita, saj lahke poletne solate in jedi z žara zamenjamo za močnejše obroke, ki nas bodo nasitili in greli vso…
520 ogledov
Mnogi ljudje mislijo, da so višja plača in dodatki – kot so plačana kosila – neposredno povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. V resnici so…
545 ogledov
Zaradi vpliva pandemije na mednarodno trgovino je nakup lokalnega blaga pomembnejši kot kdajkoli prej. To obdobje je bilo v preteklih nekaj letih eno najzahtevnejših, kar…
505 ogledov
Zvestoba strank je ključni dejavnik za rast poslovanja, saj so ponavljajoče se stranke na splošno najbolj predvidljiv vir prihodkov in imajo nižje stroške prodaje kot…
465 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje je povečati dobiček in izboljšati…
710 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa izjemno visoki. Najpomembnejša stvar, ki…
630 ogledov
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
1,020 ogledov
Končno smo dočakali prihod novega leta – če smo popolnoma iskreni, je prišel mnogo prej, kot smo pričakovali. Včasih se zdi, da komajda dohitevamo spreminjajoče…
1,065 ogledov
Od trenutka, ko zjutraj zakorakate v pisarno, verjetno načrtujete vse stvari, ki jih nameravate narediti skozi dan. Ko pa se odpravite domov, se morda sprašujete…
1,580 ogledov
Skozi leta so blagovne znamke razvile različne tehnike, ki naj bi pritegnile različne generacije potrošnikov. V zadnjih letih se podjetja na primer močno osredotočajo na…
1,285 ogledov
Povsod po svetu se čedalje bolj zavedamo pomembnosti zdravih navad ne le v povezavi z našim zdravjem, temveč tudi o vplivu, ki ga imajo te…
1,273 ogledov
Le redki med nami se lahko uprejo sladkemu grižljaju čokolade. Nič nenavadnega ni, da v trgovini impulzivno nakupimo cel kup sladkarij. Čokolada je celo del…
1,039 ogledov
Marsikdo izmed nas se je v preteklem letu srečal z novim izzivom – kako svoje delo kvalitetno opravljati od doma? Lepilni lističi se kar množijo…
1,056 ogledov
Zaposleni so največje bogastvo podjetja, česar se zaveda še tako neizkušen podjetnik. In z vlaganjem v dobro počutje zaposlenih ter njihovo motivacijo lahko ustvarite visoko…
921 ogledov
Naš svet se iz dneva v dan srečuje z nešteto težavami – od revščine in lakote, vojn in nepravičnosti, pa vse do podnebnih sprememb. Kljub…
2,965 ogledov
Marsikdo se želi v novo leto podati v stilu bolj zdravega življenja – in zakaj ne bi s svojimi novoletnimi zaobljubami pričeli že danes? Nikoli…
3,585 ogledov
Novo leto za številne ljudi pogosto predstavlja nov začetek. Nekaterim omogoča postavljanje različnih ciljev, povezanih z osebnim zdravjem, kot so hujšanje, zdravo prehranjevanje in bolj…
3,325 ogledov
Prokrastinacija ni samo človeški problem. Newtonov prvi zakon o gibanju pravi, da bo telo v mirovanju ostalo v mirovanju, dokler ni prisiljeno storiti drugače. V…
3,222 ogledov
Kava polepša svet – od jutranjih skodelic do tistih v večeru, ki nas ohranjajo budne in produktivne. Vendar pa v vseh državah sveta kave ne…
1,859 ogledov
Precej globoko smo že zakorakali v jesen in v slabem mesecu bo na vrata potrkala zima. No, če vprašate mene, se nekatera hladna jutra zdi,…
2,933 ogledov
So smrčanje, kašelj in glavoboli postali stalnica v vašem življenju? Se zadnje čase počutite bolj utrujene kot ponavadi? Ste imeli več težav z osredotočenjem na…
2,939 ogledov
Vem, vem, prebrali ste naslov in zdaj se mogoče sprašujete kaj ‘zero waste’ sploh je. Kaj ta besedna zveza pravzaprav pomeni? Gre za okoljevarstveno strategijo,…
3,080 ogledov
Ne vem za vas, toda sama komaj čakam, da vidim, kakšne spremembe bo prineslo novo desetletje. Z novimi začetki namreč prihajajo novi poslovni projekti –…
1,781 ogledov
Doseganje naših ciljev je redko enostavno. Zato je pomembno vedeti, kako v stresnih in preobremenjenih situacijah ohraniti svojo motivacijo – le tako lahko namreč dosežemo…
2,010 ogledov
621 ogledov