Poslovna božična darila: odgovori na vsa vaša vprašanja
Obdarovanje zaposlenih in strank je ključni del dobrega vedenja podjetja. Vendar pa so teme, kot so proračun za darila zaposlenih…
4 min
![]() |
Renata Novak je strokovnjak na področju vsebinskega marketinga, digitalnega marketinga in upravljanja blagovnih znamk. |
![]() |
Renata Novak is a brand manager, digital marketer and content writer. |
Ločevanje odpadkov je izjemno pomembno. Smo v letu 2019, kjer si je metanje različnih vrst odpadkov v isti koš skorajda nemogoče predstavljati – vedno več govora je o skrbi za naš planet, in ločevanje potratnega materiala je najmanj, kar lahko stori posameznik, da pripomore k ekološkemu gibanju. Ločevanje namreč omogoča, da se odpadki predelajo na pravilen način – kosi plastike v košu za papir namreč povzročijo nemalo nevšečnosti pri kasnejšem recikliranju oziroma pri izdelavi novih izdelkov iz starih materialov. Trajnostna obdelava naših smeti se namreč izkaže za izjemno pomembno – marsikatera embalaža je izdelana iz plastike, nov papir iz odpadnega papirja, bioplin pa iz organskih odpadkov. Poleg tega obstaja tudi možnost ponovne uporabe določenih predmetov, s katerim se izognemo nepotrebnemu odpadu.
Pri ločevanju odpadkov se ne gre samo za sortiranje smeti v različne zabojnike – s tem olajšate delo sanitarnim delavcem, ki poskrbijo, da se te odpadke reciklira in ponovno uporabi. Četudi se vam ločevanje zdi popolnoma nesmiselno, ker “večino smeti tako ali tako zmečejo skupaj in jih nato ponovno ločujejo,” pa se gre pri vaših dejanjih za višji namen izobraževanja. Z ločevanjem plastike, papirja, stekla ter bioloških odpadkov lahko že svoje otroke vzgajate z mislijo na naš planet – navsezadnje so naši otroci tisti, ki bodo tu živeli v prihodnjih desetletjih.
Seveda pa je razlogov za pravilno ločevanje odpadkov veliko več. Pravilno ravnanje z njimi namreč:
– zagotavlja manj zgorevanja preostalih odpadkov in s tem manj emisij CO2
– pozitivno vpliva na učinek tople grede
– omogoča varčevanje surovin
Ločeno zbiranje odpadkov torej zmanjšuje sežiganje preostalih odpadkov, kar posledično zmanjšuje emisije ogljikovega dioksida. Slednje je izjemno pomembno, saj pozitivno vpliva na učinek tople grede. Poleg vsega pa se z ločevanjem odpadkov prihrani na surovinah, ker pride do ponovne uporabe in recikliranja – na primer, s pomočjo pravilnega ravnanja z odpadki za papir posekajo manj dreves, za proizvodnjo plastike je potrebno manj nafte, za proizvodnjo kositra in naprav pa potrebujejo manj redkih kovin. Ločevanje smeti ima torej pomemben vpliv tudi izven naših gospodinjstev.
Vsa ta dejstva so izrednega pomena, ko govorimo o skrbi za okolje. S pravilno skrbjo za potratni material lahko zagotovimo manj onesnaževanja ter hitrejšo razgradnjo materialov, ki jih lahko skozi proces recikliranja ponovno uporabimo.
Da lahko pravilno ravnamo z gospodinjskimi odpadki, moramo najprej vedeti kam pravzaprav spadajo posamezne vrste smeti. Pri ločevanju nam na pomoč priskočijo praktični koški za ločeno zbiranje odpadkov, na katerih so jasno označene vrste odpadnih materialov. Ker pa je slednjih večje število, vam v naslednjih odstavkih na kratko predstavim glavne skupine odpadkov, ki se najpogosteje znajdejo v naših gospodinjstvih.
Plastični odpadki so – prav ste uganili – odpadki izdelani iz plastike! Embalaža, plastenke, tudi marsikateri kuhinjski pripomočki predstavljajo večji del gospodinjskega odpada (embalaža od šamponov, zobne paste, detergentov, lončki od jogurta, ovoji od mesa, sira in masla … Naštevala bi lahko v nedogled!). Iz zbrane plastike, ki jih sestavlja, pa je možno izdelati ogromno uporabnih izdelkov, kot so gradbeni materiali ali pa preprosto nova embalaža.
Plastične odpadke je potrebno zbirati v ustreznih vrečkah, ki ste jih pred nedavnim še zastonj dobili v supermarketih. Ker pa želijo tudi večje trgovine prispevati k čistejšem okolju, pa je takšne vrečke vedno težje dobiti – zato je najlažje izbrati eko alternativo in odpadke preprosto odnesti do najbližjega zabojnika.
Med odpadni papir in karton spadajo vsi izdelki sestavljeni iz čistega papirja. Tega je namreč možno reciklirati večkrat – za izdelavo novega papirja se lahko odpadni uporabi tudi do osemkrat. To je pogosto razlog za zbiralne akcije papirja (ki se večinoma odvijajo v osnovnih šolah), s katerimi se zbere več ton odpadnega kartona in papirja. Znebite se starih časopisov, zloženk, revij, knjig, embalaž in škatel ter jih odvrzite v temu namenjen smetnjak.
Steklene odpadke imenujemo tudi embalažno steklo, iz katerega je možno s pomočjo ločevanja materialov in recikliranja neštetokrat izdelati novo steklo – s tem se prihrani veliko surovin in energije. Marsikdo ločuje tudi različne barve stekla (belo, zeleno, rjavo), saj se iz teh izdelajo različni novi izdelki, kot so parfumi, kozarci in steklenice.
Med biološke odpadke spadajo vsi tisti, ki jih vzgojimo na vrtu, ampak jih pri pripravi obrokov ne porabimo v celoti – torej predvsem ostanki sadja in zelenjave. Seveda k njim spadajo tudi razne cvetlice in ostali odpadki naravnega izvora, kot so jajčne lupine, čajne vrečke, filtri za kavo, žagovina … Marsikdo se odloči za izdelavo lastnega komposta in z njim hrani zemljo, a veliko ljudi te priložnosti nima zaradi življenja v mestu. Iz tega razloga je biološke odpadke potrebno metati v temu namenjen koš. Del organskih odpadkov se namreč sežge, fermentira ali uplinja, ter se jih uporablja za bioenergijo. Preostali del pa le najde pot do mnogih kmetij in prispeva življenju prsti, iz katere ponovno zraste sadje in zelenjava.
Ločevanje odpadkov je odgovornost vseh nas. Zakonodaja na področju ravnanja z odpadki namreč veleva, da jih ločujemo že na mestu njihovega nastanka – v to se šteje tudi vaše gospodinjstvo. Kako pa vi ravnate z odpadki v vaših domovih?
Obdarovanje zaposlenih in strank je ključni del dobrega vedenja podjetja. Vendar pa so teme, kot so proračun za darila zaposlenih…
Zaradi vpliva pandemije na mednarodno trgovino je nakup lokalnega blaga pomembnejši kot kdajkoli prej. To obdobje je bilo v preteklih…
Čeprav se mnogi izmed nas trudimo, da svoje domove spremenimo v okolju prijaznejše prostore, nas večina pozablja na pisarno in…
Zvestoba strank je ključni dejavnik za rast poslovanja, saj so ponavljajoče se stranke na splošno najbolj predvidljiv vir prihodkov in…
Hladno vreme lahko povzroči spremembo apetita, saj lahke poletne solate in jedi z žara zamenjamo za močnejše obroke, ki nas…
Promocijska darila so ključni element marketinških strategij. Ne služijo le kot izraz zahvale, ampak tudi kot orodje za krepitev blagovne znamke in angažiranje strank. Izbira…
V svetu, kjer se tehnologija nenehno spreminja in je inovativnost ključna beseda dneva, podjetja nenehno iščejo ustvarjalne načine za povezovanje s sodobnim potrošnikom. Uporaba tehnoloških…
Dajanje daril je globoko zasidrano v človeški zgodovini, saj sega v naše najzgodnejše družbe in skupnosti. Sprva je bil to preprost sistem menjave, kjer so…
Promocijska darila so dragoceno marketinško orodje, vendar je za podjetja z omejenimi finančnimi sredstvi ključno učinkovito razporejati vire. Izziv je, kako čim bolje izkoristiti promocijska…
Jesen se je šele začela, vendar že mnoge podjetja načrtujejo svoje promocijske strategije za božična darila. Čeprav je izražanje hvaležnosti in spoštovanja do strank, partnerjev…
V dinamičnem svetu trženja, kjer so vtisi hitri in konkurenca močna, se je vloga oblikovanja v promocijskih darilih pokazala kot strateški temelj. Ta darila, skrbno…
Vzpostavitev močne identitete blagovne znamke je ključnega pomena za uspeh. Vendar se lahko zaradi proračunskih omejitev, s katerimi se pogosto srečujejo predvsem startup (slov. zagonska)…
V današnjem svetu je trajnost postala ključna točka v vseh vidikih našega življenja, vključno s poslovnim sektorjem. Industrija promocijskih daril ni izjema. Ker postajajo potrošniki…
Za ljubitelje fitnesa in dobrega počutja ohranjanje uravnoteženega življenjskega sloga ni le bežen interes, temveč temeljna vrednota, ki usmerja njihove dnevne odločitve. Ne glede na…
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
Kot lastnik podjetja ste najbrž seznanjeni z močjo promocijskih daril pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanju strank in pospeševanju prodaje. Vendar pa niso vsa promocijska…
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi, obstajajo že desetletja in se…
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti stranke. Promocijska darila so postala…
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane. Čeprav lahko to dosežete že…
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s pripomočki in napravami, ki naredijo…
V današnjem svetu so podjetja pod vse večjim pritiskom, da sprejmejo trajnostne odločitve in zmanjšajo svoj vpliv na okolje. To ne velja samo za izdelke,…
Prihodnost poslovnega obdarovanja se usmerja k virtualnim in izkustvenim ponudbam, saj podjetja iščejo nove in inovativne načine povezovanja s svojimi strankami in zaposlenimi. Virtualna darila,…
Ste v procesu oblikovanja logotipa za svojo blagovno znamko? Če je tako, je pomembno razmisliti o tem, kako bo logotip izgledal, ko bo natisnjen na…
Vsako leto se srečujemo z novimi, inovativnimi idejami, ki niso zasnovane le tako, da prinašajo prihodke, ampak so zasnovane tudi z mislijo na okolje. Takšne…
Vzemimo si trenutek in se pogovorimo o korporativnem obdarovanju. Večina podjetij pozna koncept poslovnih daril – ne glede na to, ali gre za darilne vrečke,…
Obdarovanje zaposlenih in strank je ključni del dobrega vedenja podjetja. Vendar pa so teme, kot so proračun za darila zaposlenih ali pravi izbor za različne…
Obstajata dve ključni vrsti poslovnih daril – tista, ki jih podarite strankam, in tista, ki jih podarite zaposlenim. Uporaba obeh vrst korporativnega obdarovanja ima lahko…
Toplo vreme in daljši dnevi dvignejo razpoloženje in zmanjšujejo stres. Ko sije sonce, ga povezujemo s srečnimi časi – obisk vrtnih zabav, parkov ali naravnih…
Konoplja je prevzela trg kot nevihta, saj jo številne industrije uporabljajo za nego kože, superhrano in tkaninska vlakna, in še in še. Toda zakaj je…
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih materialov ter opozarjamo na nevarnosti,…
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap eni izmed prvih, ki se…
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem,…
Predpostavka obdarovanja je starodavni način izražanja hvaležnosti, spoštovanja in ljubezni. Dajanje samo po sebi je dokaj neškodljivo in temelji na filozofiji vzajemnosti, ki je običajno…
Trajnost se je morda začela kot potrošniški trend. Toda zdaj jo marsikdo obravnava kot nekaj pričakovanega, in zdaj se pričakuje, da bodo temu sledila tudi…
Slišali ste za milenijce in baby boomerje, toda kako dobro poznate generacijo Z? Veljajo za hitro rastočo skupino potrošnikov, ki je odraščala s tehnologijo na…
Kot podjetje imamo dolgoletno tradicijo obdarovanja – strankam, sodelavcem iz panoge, udeležencem konferenc, drug drugemu, družini, prijateljem itd. In ne samo, da se radi obdarujemo,…
Če nas spremljate že nekaj časa, potem se morda spomnite naše diskusije o psihologiji barv ter govora o tem kako pomembno je pri oblikovanju promocijskih…
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
Blagovna znamka podjetja je pomembnejša, kot si morda mislite. Navzven se lahko zdi, da je vaša blagovna znamka sestavljena samo iz elementov, kot so logotipi…
Od zaposlenih do dobaviteljev, strank in preprodajalcev je obdarovanje odličen način za izgradnjo odnosov z vašimi deležniki. Več podjetij vidi prednosti gradnje močnih odnosov z…
Bolje kot si bodo potrošniki zapomnili vašo blagovno znamko, večja je verjetnost, da bo vaše ciljno občinstvo pomislilo na vas, ko bo potrebovalo vaše izdelke…
Kot ponudniki ogromnega števila promocijskih in poslovnih daril glasno zagovarjamo obdarovanje zaposlenih, strank, in poslovnih partnerjev. Kljub temu pa se zavedamo, da je pri tem…
Sladki piškoti, domača salama, okusni bio namazi… Le kdo si ne bi želel slastnega darila, še posebej v času praznikov, ki se neizogibno bližajo! Zase…
Ne glede na to, ali vodite ekipo petih ali nadzorujete tisoče v pisarnah po vsej državi, veste, da so vaši zaposleni neprecenljivi za uspeh vašega…
Ena od stvari, pri katerih so uspešni podjetniki zelo dobri, je vzpostavitev pozitivnih poslovnih odnosov s svojimi zaposlenimi, sodelavci, poslovnimi partnerji, dobavitelji, strankami in vsemi…
Kako ste lahko prepričani v uspeh promocije vaše spletne trgovine? Ste raziskali trg in izbrali svojemu podjetju najprimernejšo obliko prodajne promocije? Ste preizkusili več različnih…
Izbira promocijskih daril je pogosto zahtevna; včasih nam pač preprosto zmanjka idej. Na srečo pa lahko inspiracijo najdemo v naravi, natančneje vremenu. Ste v vremenski…
Ni skrivnost, da je e-poštni marketing močno tržno in promocijsko orodje, ki bi moralo biti v repertoarju vsakega podjetja. Dobra e-poštna namreč kampanja privabi nove…
Okolju prijazni promocijski izdelki bodo v prihodnjih mesecih še vedno v trendu – zakaj je temu tako? Ali še nismo storili dovolj za dobrobit našega…
Ko podjetje prične razmišljati o nakupu promocijskih daril se pogosto vpraša, ali je finančno dovolj stabilno za vlaganje sredstev v drugačno obliko promocije. Gre se…
Personalizacijo najdemo v številnih oblikah. V najosnovnejšem smislu personalizacija pomeni že vključitev imena stranke v zadevo e-poštnega sporočila. Pogosto jo najdemo tudi v obliki priporočenih…
Ste za letošnje leto že načrtovali obdarovanje vaših zaposlenih in poslovnih partnerjev? Morda ste opazili, da se je na področju obdarovanja v preteklem letu marsikaj…
Z začetkom novega leta na nas pritiska želja po motiviranju ljudi okoli nas. To še posebej velja za naše stranke, s katerimi želimo dosegati nove…
Čeprav je psihologija barv precej zapletena, sem prepričana, da ste seznanjeni z osnovami – četudi se tega ne zavedate. Vsaka barva, tudi njen odtenek, ima…
Vsak izmed nas se je že znašel v situaciji, ko gre vse super: zaposleni so produktivni, projekti se zaključujejo pravočasno, vsak dan prihajajo nove stranke,…
Iskanje novih strank z namenom povečanja prodaje je zelo mamljivo. Toda zakaj bi storili to, ko pa že poslujete z ogromnim številom ljudi, ki bodo…
Preteklo leto se je prav vsak izmed nas srečal z novimi izzivi v tej vsem nepričakovani situaciji – neprestano delo od doma (o katerem je…
Pogovorimo se o nakupu božičnih daril in zaenkrat pustimo na strani promocijo. Pomislite na pretekla leta, ko ste se podali na lov za darili –…
Ko vstopite v zasebno življenje svoje stranke, ste zadeli bistvo dobrega oglaševanja. Če vam z nekaj truda posledično uspe doseči tudi zadovoljstvo svojih kupcev, ste…
Čas praznikov je idealen, da svoje zaposlene ter poslovne partnerje presenetite z manjšim božičnim darilom. To jim bo namreč dalo vedeti, da nanje mislite tudi…
Eden od razlogov, da podjetje daruje poslovna darila, je v promocijske namene. To je najbolj priljubljena marketinška poteza, ki za majhno ceno ne le pripomore…
V času recesije ter podobnih negotovih finančnih situacijah večina podjetij zmanjša porabo denarnih sredstev z namenom ohranjanja ekonomske stabilnosti – to dejanje se opazi predvsem…
Pri personalizaciji promocijskih daril je zelo pomembno upoštevati različne metode brendiranja, ki jih je mogoče uporabiti, če želite na svoje izdelke dodati ime in logotip…
Ob ustanovitvi lastnega podjetja vas čaka dolg seznam nalog. Nekateri so svetovno zaničevani upravni postopki, za katere se zdi, da vam vzamejo večino časa. In…
Posebni dogodki, priznavanje dosežkov zaposlenih in obdarovanje strank – vse to je dober razlog za naročanje izjemnih promocijskih daril, ki bodo v kratkem času vašo…
Čeprav tako poslovna darila kot tudi promocijska veljajo za eno izmed najbolj učinkovitih marketinških orodij, pa so si različna bolj kot dan in noč. Res…
Ko prejmemo brezplačne izdelke se nam zdi, kot da smo zadeli na loteriji. Ne glede na to, ali gre za brezplačen vzorec v trgovini ali…
Promocijski izdelki so oprijemljivi predmeti, na katerih je vtisnjeno (včasih tudi gravirano) ime ali logotip podjetja – marsikateri podjetnik se v posebnih primerih odloči tudi…