Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
5 min
3,190 ogledov
![]() |
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
![]() |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
3,191 ogledov
Vem, vem, prebrali ste naslov in zdaj se mogoče sprašujete kaj ‘zero waste’ sploh je. Kaj ta besedna zveza pravzaprav pomeni? Gre za okoljevarstveno strategijo, s katero lahko vsak posameznik prispeva k čistejšemu okolju. Glavna ideja gibanja je namreč uporabljati le tiste izdelke, s katerimi ne ustvarjamo odpadkov – bolje rečeno, ustvarjamo odpadke, ki se lahko ponovno uporabijo, in s tem prispevamo k cikličnemu gibanju materialov ter posledično tudi manjši količini odpadkov.
Ste vedeli, da vsako leto povprečni človek poje približno 50.000 delcev mikroplastike? Ne, ne govorimo o ljudeh z nenavadnimi odvisnostmi, temveč o meni, tebi, vseh nas. Te delce namreč zaužijemo skozi nešteto obrokov – jogurt v plastičnemu lončku, sendvič v plastični foliji, sadje v plastični vrečki … Mikrodelci si namreč utrejo svojo pot; znajdejo pa se ne le v naši hrani, temveč tudi vodi (tako je, tudi vsi tisti, ki jo kupite v trgovini). Nismo pa ogroženi le mi – naši odpadki, predvsem plastika, onesnažujejo življenjski prostor nešteto vrst živali in rastlin.
S tem razlogom se vedno več posameznikov odloča za okolju prijazen način življenja – medtem ko povprečen človek skozi leto dni pridela približno 680 kg smeti, jih tisti, ki se nepotrebnim odpadkom izogibajo v širokem loku, pridelajo pičlih 200 – 500 gramov. Za boljšo predstavo: 700 kg je povprečna teža divjega azijskega vodnega bivola, medtem ko lahko 500 gramov smeti zberemo v kozarec za vlaganje. Razlika je torej precej velika – morda pa je le nekaj na tem?
Pomembno je, da se že na začetku zavemo, da bo težko. Gre za ogromno majhnih sprememb, ki se na prvi pogled zdijo precej trivialne in preproste, ampak se kaj kmalu izkažejo za zahtevne. Čeprav se vam zdaj še ne zdi, da v svojem vsakdanu ustvarjate odvečne odpadke, pa boste kmalu ugotovili, da se motite. Plastične vrečke za enkratno uporabo, ‘coffee to go’ lončki, vrečke iz pekarne … To so le tri vrste odpadkov, ki jih vsak izmed nas zavrže večkrat na teden.
Do zero waste načina življenja nikakor ne boste mogli priti v enem samem dnevu – prilagajanje lahko traja tudi več mesecev, preden se boste dejansko zavestno izogibali nepotrebnim smetem. Četudi vam na koncu nikakor ne uspe prideti do popolnega zero waste življenjskega stila, to ni tisto, kar je najbolj pomembno – že z najmanjšimi spremembami definitivno prispevate k bolj zdravemu in čistejšemu okolju (ter najbrž tudi k čistejši zavesti). Nikoli ne veste, morda boste z majhnimi spremembami v svojem življenju tudi koga drugega navdihnili, da se poda na isto pot.
Naj vam pomagamo s prvimi koraki k novemu življenjskemu stilu, pripravila smo vam nekaj napotkov, s katerimi boste lažje prilagodili dele svojega življenja.
Da se lažje vživite v nov življenjski stil brez odpadkov, je pomembno, da sledite glavnim petim pravilom, ki dejansko opišejo ta način življenja. Imenujejo se:
1. ZAVRNI tisto, česar ne potrebuješ.
2. ZMANJŠAJ porabo tistega, kar potrebuješ.
3. PONOVNO UPORABI tisto, kar zaužiješ.
4. RECIKLIRAJ tisto, česar ne moreš zavrniti, zmanjšati ali ponovno uporabiti.
5. KOMPOSTIRAJ tisto, kar še ostane (biološki odpadki).
S temi napotki v mislih je veliko lažje spremljati, ali dejansko sledite pravilom življenja brez odpadkov. Da pa ne bomo govorili samo o teoriji, so pred vami trije konkretni primeri.
Ne boste verjeli, koliko plastičnih odpadkov dejansko odvržemo vsak dan! Plastične nakupovalne vrečke, nepotrebne slamice, plastenke, plastični kozarčki v pisarnah … Zakaj teh izdelkov ne bi nadomestili s trajnostnimi? Namesto plastičnih vrečk uporabite bombažne, uporabljajte bambusovo zobno ščetko namesto nerazgradljivih plastičnih, ki navadno niso reciklirane. Namesto, da ob vsakem obisku trgovine kupite plastenko vode, raje investirajte v stekleničko ali kakšno drugo alternativo. Ne samo, da s temi spremembami prispevate k čistejšemu okolju – tudi vaša denarnica vam bo hvaležna!
Kar se tiče vaše kopalnice lahko uvedete ogromno sprememb – uporabljajte neobarvan toaletni papir, saj ste lahko le s tem 100% prepričani, da bo recikliran. Namesto potratnega deodoranta in dragih zobnih past lahko uporabljate (telesu prijaznejšo) sodo bikarbono, tekoče milo pa nadomestite s trdim, ki ga pogosto prodajajo brez embalaže. Kar se tiče menstrualnih pripomočkov je dobro investirati v nakup menstrualne skodelice, saj z njo nadomestite 10-letno zalogo vložkov in tamponov! Izognete se lahko tudi nakupu čistil in jih nadomestite s kisom, alkoholom za čiščenje ter sodo bikarbono.
Če se resno odločite za stil življenja s čim manj krame in odpadki, je pomembno, da spremembe uvedete tudi v vaši omari. Vemo, pogosto se je težko odreči starim kosom oblačil – predvsem tistim, katerim pripisujemo sentimentalno vrednost. Še težje pa se je izogniti številnim razprodajam, ki vsak teden ponujajo nove kose oblačil. Da lažje pretrgate to močno vez in se končno znebite tistega para hlač, ki se po omari valja že več let, si postavite naslednja vprašanja:
1. Kdaj sem ta kos oblačila nazadnje nosil/-a? Če je vaš odgovor pred letom ali več (ali pa tudi pred nazadnje šestimi meseci), potem je čas, da se predmeta znebite. Nikar ga ne vrzite v koš – podarite ga raznim organizacijam, ki bodo poskrbele, da vaša majica ali srajca pristane v pravih rokah.
2. Lahko ta kos nosim z več kot petimi oblekami? Najbolj uporabni kosi oblačil so tisti, ki jih lahko kombinirate s preostalim delom garderobe na več različnih načinov – to velja predvsem za šale, kape, rokavice in druge modne dodatke.
3. Ali mi je ta kos oblačila še vedno prav? Pogosto pozabimo na kakšen par hlač ali obleko – nazadnje pa se izkaže, da nam tako ali tako ni več prav! Včasih je številka prevelika, spet drugič premala. Če želimo kak specifičen kos garderobe obdržati, ga lahko nesemo šivilji – v nasprotnem primeru pa ga podarimo ljudem v stiski.
Ocenite, česar ne želite obdržati, katerih oblačil ne nosite in katerih kosov resnično ne potrebujete. Vse tiste, ki ste se pripravljeni odpovedati, enostavno darujte trgovinam z rabljenimi oblačili ali pa jih preprosto podarite svojim družinskim članom. V nasprotnem primeru lahko odprete tudi spletno trgovino in prodate katere izmed kosov – predvsem, če gre za dizajnerska oblačila.
Upamo, da sem vam v tem kratkem prispevku uspeli predstaviti malce novejši fenomen z imenom zero waste. S svojo potjo do zero waste načina življenja lahko pričnete že danes! Četudi začnete z izjemno majhnimi spremembami, pa lahko te v prihodnjih letih vodijo do nečesa večjega. Zakaj pa ne? Imamo samo en planet – čas je, da zanj začnemo skrbeti.
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap…
830 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa…
720 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje…
810 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih…
520 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
90 ogledov
Kot lastnik podjetja ste najbrž seznanjeni z močjo promocijskih daril pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanju strank in pospeševanju prodaje. Vendar pa niso vsa promocijska…
140 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
85 ogledov
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi, obstajajo že desetletja in se…
115 ogledov
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti stranke. Promocijska darila so postala…
210 ogledov
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane. Čeprav lahko to dosežete že…
185 ogledov
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s pripomočki in napravami, ki naredijo…
650 ogledov
V današnjem svetu so podjetja pod vse večjim pritiskom, da sprejmejo trajnostne odločitve in zmanjšajo svoj vpliv na okolje. To ne velja samo za izdelke,…
315 ogledov
Prihodnost poslovnega obdarovanja se usmerja k virtualnim in izkustvenim ponudbam, saj podjetja iščejo nove in inovativne načine povezovanja s svojimi strankami in zaposlenimi. Virtualna darila,…
360 ogledov
Ste v procesu oblikovanja logotipa za svojo blagovno znamko? Če je tako, je pomembno razmisliti o tem, kako bo logotip izgledal, ko bo natisnjen na…
355 ogledov
Vsako leto se srečujemo z novimi, inovativnimi idejami, ki niso zasnovane le tako, da prinašajo prihodke, ampak so zasnovane tudi z mislijo na okolje. Takšne…
295 ogledov
Vzemimo si trenutek in se pogovorimo o korporativnem obdarovanju. Večina podjetij pozna koncept poslovnih daril – ne glede na to, ali gre za darilne vrečke,…
340 ogledov
Obdarovanje zaposlenih in strank je ključni del dobrega vedenja podjetja. Vendar pa so teme, kot so proračun za darila zaposlenih ali pravi izbor za različne…
570 ogledov
Obstajata dve ključni vrsti poslovnih daril – tista, ki jih podarite strankam, in tista, ki jih podarite zaposlenim. Uporaba obeh vrst korporativnega obdarovanja ima lahko…
460 ogledov
Toplo vreme in daljši dnevi dvignejo razpoloženje in zmanjšujejo stres. Ko sije sonce, ga povezujemo s srečnimi časi – obisk vrtnih zabav, parkov ali naravnih…
570 ogledov
Konoplja je prevzela trg kot nevihta, saj jo številne industrije uporabljajo za nego kože, superhrano in tkaninska vlakna, in še in še. Toda zakaj je…
505 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih materialov ter opozarjamo na nevarnosti,…
520 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap eni izmed prvih, ki se…
830 ogledov
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem,…
705 ogledov
Predpostavka obdarovanja je starodavni način izražanja hvaležnosti, spoštovanja in ljubezni. Dajanje samo po sebi je dokaj neškodljivo in temelji na filozofiji vzajemnosti, ki je običajno…
1,200 ogledov
Trajnost se je morda začela kot potrošniški trend. Toda zdaj jo marsikdo obravnava kot nekaj pričakovanega, in zdaj se pričakuje, da bodo temu sledila tudi…
765 ogledov
Slišali ste za milenijce in baby boomerje, toda kako dobro poznate generacijo Z? Veljajo za hitro rastočo skupino potrošnikov, ki je odraščala s tehnologijo na…
770 ogledov
Kot podjetje imamo dolgoletno tradicijo obdarovanja – strankam, sodelavcem iz panoge, udeležencem konferenc, drug drugemu, družini, prijateljem itd. In ne samo, da se radi obdarujemo,…
730 ogledov
Če nas spremljate že nekaj časa, potem se morda spomnite naše diskusije o psihologiji barv ter govora o tem kako pomembno je pri oblikovanju promocijskih…
1,485 ogledov
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
1,115 ogledov
Blagovna znamka podjetja je pomembnejša, kot si morda mislite. Navzven se lahko zdi, da je vaša blagovna znamka sestavljena samo iz elementov, kot so logotipi…
1,085 ogledov
Od zaposlenih do dobaviteljev, strank in preprodajalcev je obdarovanje odličen način za izgradnjo odnosov z vašimi deležniki. Več podjetij vidi prednosti gradnje močnih odnosov z…
1,220 ogledov
Bolje kot si bodo potrošniki zapomnili vašo blagovno znamko, večja je verjetnost, da bo vaše ciljno občinstvo pomislilo na vas, ko bo potrebovalo vaše izdelke…
1,215 ogledov
Kot ponudniki ogromnega števila promocijskih in poslovnih daril glasno zagovarjamo obdarovanje zaposlenih, strank, in poslovnih partnerjev. Kljub temu pa se zavedamo, da je pri tem…
1,330 ogledov
Sladki piškoti, domača salama, okusni bio namazi… Le kdo si ne bi želel slastnega darila, še posebej v času praznikov, ki se neizogibno bližajo! Zase…
1,315 ogledov
Ne glede na to, ali vodite ekipo petih ali nadzorujete tisoče v pisarnah po vsej državi, veste, da so vaši zaposleni neprecenljivi za uspeh vašega…
1,300 ogledov
Ena od stvari, pri katerih so uspešni podjetniki zelo dobri, je vzpostavitev pozitivnih poslovnih odnosov s svojimi zaposlenimi, sodelavci, poslovnimi partnerji, dobavitelji, strankami in vsemi…
1,615 ogledov
Kako ste lahko prepričani v uspeh promocije vaše spletne trgovine? Ste raziskali trg in izbrali svojemu podjetju najprimernejšo obliko prodajne promocije? Ste preizkusili več različnih…
1,420 ogledov
Izbira promocijskih daril je pogosto zahtevna; včasih nam pač preprosto zmanjka idej. Na srečo pa lahko inspiracijo najdemo v naravi, natančneje vremenu. Ste v vremenski…
1,560 ogledov
Ni skrivnost, da je e-poštni marketing močno tržno in promocijsko orodje, ki bi moralo biti v repertoarju vsakega podjetja. Dobra e-poštna namreč kampanja privabi nove…
1,874 ogledov
Okolju prijazni promocijski izdelki bodo v prihodnjih mesecih še vedno v trendu – zakaj je temu tako? Ali še nismo storili dovolj za dobrobit našega…
1,211 ogledov
Ko podjetje prične razmišljati o nakupu promocijskih daril se pogosto vpraša, ali je finančno dovolj stabilno za vlaganje sredstev v drugačno obliko promocije. Gre se…
1,425 ogledov
Personalizacijo najdemo v številnih oblikah. V najosnovnejšem smislu personalizacija pomeni že vključitev imena stranke v zadevo e-poštnega sporočila. Pogosto jo najdemo tudi v obliki priporočenih…
963 ogledov
Ste za letošnje leto že načrtovali obdarovanje vaših zaposlenih in poslovnih partnerjev? Morda ste opazili, da se je na področju obdarovanja v preteklem letu marsikaj…
3,266 ogledov
Z začetkom novega leta na nas pritiska želja po motiviranju ljudi okoli nas. To še posebej velja za naše stranke, s katerimi želimo dosegati nove…
2,093 ogledov
Čeprav je psihologija barv precej zapletena, sem prepričana, da ste seznanjeni z osnovami – četudi se tega ne zavedate. Vsaka barva, tudi njen odtenek, ima…
2,981 ogledov
Vsak izmed nas se je že znašel v situaciji, ko gre vse super: zaposleni so produktivni, projekti se zaključujejo pravočasno, vsak dan prihajajo nove stranke,…
3,142 ogledov
Iskanje novih strank z namenom povečanja prodaje je zelo mamljivo. Toda zakaj bi storili to, ko pa že poslujete z ogromnim številom ljudi, ki bodo…
1,845 ogledov
Preteklo leto se je prav vsak izmed nas srečal z novimi izzivi v tej vsem nepričakovani situaciji – neprestano delo od doma (o katerem je…
2,946 ogledov
Pogovorimo se o nakupu božičnih daril in zaenkrat pustimo na strani promocijo. Pomislite na pretekla leta, ko ste se podali na lov za darili –…
2,961 ogledov
Ko vstopite v zasebno življenje svoje stranke, ste zadeli bistvo dobrega oglaševanja. Če vam z nekaj truda posledično uspe doseči tudi zadovoljstvo svojih kupcev, ste…
3,067 ogledov
Čas praznikov je idealen, da svoje zaposlene ter poslovne partnerje presenetite z manjšim božičnim darilom. To jim bo namreč dalo vedeti, da nanje mislite tudi…
2,911 ogledov
Eden od razlogov, da podjetje daruje poslovna darila, je v promocijske namene. To je najbolj priljubljena marketinška poteza, ki za majhno ceno ne le pripomore…
3,187 ogledov
V času recesije ter podobnih negotovih finančnih situacijah večina podjetij zmanjša porabo denarnih sredstev z namenom ohranjanja ekonomske stabilnosti – to dejanje se opazi predvsem…
2,887 ogledov
Pri personalizaciji promocijskih daril je zelo pomembno upoštevati različne metode brendiranja, ki jih je mogoče uporabiti, če želite na svoje izdelke dodati ime in logotip…
3,139 ogledov
Ob ustanovitvi lastnega podjetja vas čaka dolg seznam nalog. Nekateri so svetovno zaničevani upravni postopki, za katere se zdi, da vam vzamejo večino časa. In…
1,967 ogledov
Posebni dogodki, priznavanje dosežkov zaposlenih in obdarovanje strank – vse to je dober razlog za naročanje izjemnih promocijskih daril, ki bodo v kratkem času vašo…
3,239 ogledov
Čeprav tako poslovna darila kot tudi promocijska veljajo za eno izmed najbolj učinkovitih marketinških orodij, pa so si različna bolj kot dan in noč. Res…
2,940 ogledov
Ko prejmemo brezplačne izdelke se nam zdi, kot da smo zadeli na loteriji. Ne glede na to, ali gre za brezplačen vzorec v trgovini ali…
5,295 ogledov
Promocijski izdelki so oprijemljivi predmeti, na katerih je vtisnjeno (včasih tudi gravirano) ime ali logotip podjetja – marsikateri podjetnik se v posebnih primerih odloči tudi…
3,186 ogledov
3,189 ogledov