Razlika med promocijskimi in poslovnimi darili

Kakšna je razlika med promocijskimi in poslovnimi darili?

4 min

Loading

21. septembra 2020
Kakšna je razlika med promocijskimi in poslovnimi darili? 1 Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka.
Kakšna je razlika med promocijskimi in poslovnimi darili? 1 Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary.

Loading

Čeprav tako poslovna darila kot tudi promocijska veljajo za eno izmed najbolj učinkovitih marketinških orodij, pa so si različna bolj kot dan in noč. Res je, da vašemu podjetju pomagajo pridobiti zagon, s katerim bo vaš posel dosegel večje število strank in poslovnih partnerjev, a kljub temu se v marsičem razlikujejo. Zato je pomembno, da znamo med obema vrstama daril poiskati tiste najosnovnejše razlike, saj lahko z le enim izmed njih dosežemo želene rezultate v določenih situacijah.

Pojavi pa se cela vrsta vprašanj – komu so takšna darila namenjena? Kako pripomorejo k rasti mojega podjetja? Je ta način reklamiranja pravzaprav uspešen – in, ali je vanj vredno vložiti del mojega zaslužka? Na vsa vprašanja vam bom odgovorila v tem prispevku, ter vas popeljala skozi svet razlik med poslovnimi in promocijskimi darili. Kaj še čakamo?

Poslovna darila – zanesljiv način ohranjanja poslovnih odnosov

Ker so poslovna darila bolj osebne narave, lahko z njimi gradite nove ter ohranjate stare odnose z vašimi zaposlenimi, sodelavci in poslovnimi partnerji. Z njimi se lahko širšemu delu vašega podjetja zahvalite za njihovo vztrajnost, podporo in pomoč pri nešteto opravilih ter projektih. Prav tako ni pomembno, kakšno vlogo opravlja oseba, ki jo želite obdariti – to je lahko računovodja, dobavitelj, ali pa celo poštar – ker vsako opravilo, tudi tisto najmanjše, pomeni korak bližje k popolnemu poslovanju. Zahvalno darilo bo vsakomur privabilo nasmeh na obraz, kot dodaten bonus pa lahko takšno dejanje dvigne tudi samo razpoloženje v delovnem okolju in vaše delavce vzpodbudi k bolj sproščenemu, a tudi natančnemu in k cilju usmerjenemu delu.

V čem pa se poleg obdarovanca poslovno darilo razlikuje od promocijskega? Kot sem že omenila, je ta vrsta darila bolj personalizirana, kar pomeni, da je potrebno pri izbiri imeti v mislih specifično osebo – celoten proces je namreč fokusiran na želje in interese te osebe. Poleg tega so tovrstna darila navadno višje kakovosti, saj se pogosto proizvajajo v manjših količinah – primer takšnega izdelka je kvaliteten bombažni nahrbtnik ali vrečka.

Izdelki, ki bi vas mogoče zanimali

Tovrstna darila se najpogosteje podeljujejo ob določenih priložnostih – na primer praznovanje ob koncu zahtevnega projekta ali pa preprosto med prazniki (to vam daje tudi odličen izgovor za božične in novoletne poslovne zabave). Vsekakor je najpomembnejši del tista osebna nota, ki ohrani spomin na vas in vaše podjetje. Ta se navadno pojavi v obliki logotipa, a se ponovno srečamo z vprašanjem – ali na darilo zapisati logotip podjetja ali ne? Veliko mladih in še neizkušenih podjetnikov se odloči proti temu, saj menijo, da se lahko s tem dejanjem nehote predstavijo kot arogantni poslovneži. Poleg tega se graviranju logotipa in imena podjetja marsikdo izogne v strahu, da bo poslovno darilo zamenjano s promocijskim. Lahko ste prepričani, da je takšen strah odveč – majhen, v večini primerov skorajda neopazen logotip ne bo zameglil vaših iskrenih namenov ali zmanjšal vrednost predmeta. Če kaj, bo zgolj dodal nekaj unikatnega – v nasprotnem primeru pa se lahko odločite tudi za osebno sporočilce ali posvetilo.

Promocijska darila – povečevanje prepoznavnosti vašega podjetja

Kot je seveda razvidno iz samega imena, je promocijsko darilo namenjeno – prav ste uganili – promociji vašega podjetja! Prepoznavnost blagovne znamke je eden ključnih elementov za rast vašega posla, zato so promocijska darila idealna rešitev. Čeprav obstaja veliko načinov reklamiranja, se je izdajanje promocijskih izdelkov že neštetokrat izkazalo za enega zdaleč najcenejših, a kljub temu najučinkovitejših načinov doseganja prepoznavnosti. Tovrstna darila so namenjena resnično vsem, ki v vašem podjetju vidijo potencial, pa naj bo to stranka ali poslovni partner.

Ker se gre pri produktih (kot so dežniki, USB ključki, laserski kazalniki, skodelice in nešteto ostalih) za množično proizvodnjo, kakovost navadno ni na istem nivoju kot pri poslovnih darilih. Kljub temu pa jih ljudje naravnost obožujejo, saj so praktični in uporabni v vsakdanjem življenju. Z natisnjemim ali graviranim imenom ter logotipom podjetja to darilce tako rečeno spremenite v reklamni pano, ki ga stranka nosi s sabo povsod po svetu (s tem razlogom so kot promocijska darila priljubljene majice in kape, saj predstavljajo nekaj uporabnega in vsakdanjega)! Velika prednost takšnih produktov je ta, da predstavlja veliko cenejšo alternativo za promoviranje vašega posla – namesto na medijske oglase se lahko v veliki meri zanesete na promocijske izdelke. Čeprav takšna darila niso tako personalizirana in osebna, pa so brezplačni produkti nekaj, nad čemer je navdušen vsak.

Kako se odločiti, katero vrsto darila podariti?

Vse je odvisno od tega, kje se kot podjetje trenutno nahajate. Ste v začetnih fazah svojega razvoja in se borite za prodor na trg? Potem je naročilo vaše prve serije promocijskih izdelkov zagotovo nekaj, kar vam bo pomagalo napredovati. Če pa tržni del rasti poslovanja že obvladate, lahko svoje podjetje razvijate na drugačen način – začnite krepiti že obstoječe poslovne odnose, ali pa gradite nove; pri obeh opcijah vam pomoč ponujajo poslovna darila. Zapomnite si tudi, da je v mnogih situacijah možno združiti obe vrsti daril in si z njimi zagotoviti veliko lažji vzpon do samega vrha.

Najbolj brane objave

Povezane objave

Loading