Vodnik po poslovnem obdarovanju v različnih kulturah
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
4 min
2,936 ogledov
![]() |
Veronika Mikec je redna študentka, pisateljica blogov in bodoča revolucionarka. |
![]() |
Veronika Mikec is a full-time student, writer, and future revolutionary. |
2,937 ogledov
Čeprav tako poslovna darila kot tudi promocijska veljajo za eno izmed najbolj učinkovitih marketinških orodij, pa so si različna bolj kot dan in noč. Res je, da vašemu podjetju pomagajo pridobiti zagon, s katerim bo vaš posel dosegel večje število strank in poslovnih partnerjev, a kljub temu se v marsičem razlikujejo. Zato je pomembno, da znamo med obema vrstama daril poiskati tiste najosnovnejše razlike, saj lahko z le enim izmed njih dosežemo želene rezultate v določenih situacijah.
Pojavi pa se cela vrsta vprašanj – komu so takšna darila namenjena? Kako pripomorejo k rasti mojega podjetja? Je ta način reklamiranja pravzaprav uspešen – in, ali je vanj vredno vložiti del mojega zaslužka? Na vsa vprašanja vam bom odgovorila v tem prispevku, ter vas popeljala skozi svet razlik med poslovnimi in promocijskimi darili. Kaj še čakamo?
Ker so poslovna darila bolj osebne narave, lahko z njimi gradite nove ter ohranjate stare odnose z vašimi zaposlenimi, sodelavci in poslovnimi partnerji. Z njimi se lahko širšemu delu vašega podjetja zahvalite za njihovo vztrajnost, podporo in pomoč pri nešteto opravilih ter projektih. Prav tako ni pomembno, kakšno vlogo opravlja oseba, ki jo želite obdariti – to je lahko računovodja, dobavitelj, ali pa celo poštar – ker vsako opravilo, tudi tisto najmanjše, pomeni korak bližje k popolnemu poslovanju. Zahvalno darilo bo vsakomur privabilo nasmeh na obraz, kot dodaten bonus pa lahko takšno dejanje dvigne tudi samo razpoloženje v delovnem okolju in vaše delavce vzpodbudi k bolj sproščenemu, a tudi natančnemu in k cilju usmerjenemu delu.
V čem pa se poleg obdarovanca poslovno darilo razlikuje od promocijskega? Kot sem že omenila, je ta vrsta darila bolj personalizirana, kar pomeni, da je potrebno pri izbiri imeti v mislih specifično osebo – celoten proces je namreč fokusiran na želje in interese te osebe. Poleg tega so tovrstna darila navadno višje kakovosti, saj se pogosto proizvajajo v manjših količinah – primer takšnega izdelka je kvaliteten bombažni nahrbtnik ali vrečka.
Tovrstna darila se najpogosteje podeljujejo ob določenih priložnostih – na primer praznovanje ob koncu zahtevnega projekta ali pa preprosto med prazniki (to vam daje tudi odličen izgovor za božične in novoletne poslovne zabave). Vsekakor je najpomembnejši del tista osebna nota, ki ohrani spomin na vas in vaše podjetje. Ta se navadno pojavi v obliki logotipa, a se ponovno srečamo z vprašanjem – ali na darilo zapisati logotip podjetja ali ne? Veliko mladih in še neizkušenih podjetnikov se odloči proti temu, saj menijo, da se lahko s tem dejanjem nehote predstavijo kot arogantni poslovneži. Poleg tega se graviranju logotipa in imena podjetja marsikdo izogne v strahu, da bo poslovno darilo zamenjano s promocijskim. Lahko ste prepričani, da je takšen strah odveč – majhen, v večini primerov skorajda neopazen logotip ne bo zameglil vaših iskrenih namenov ali zmanjšal vrednost predmeta. Če kaj, bo zgolj dodal nekaj unikatnega – v nasprotnem primeru pa se lahko odločite tudi za osebno sporočilce ali posvetilo.
Kot je seveda razvidno iz samega imena, je promocijsko darilo namenjeno – prav ste uganili – promociji vašega podjetja! Prepoznavnost blagovne znamke je eden ključnih elementov za rast vašega posla, zato so promocijska darila idealna rešitev. Čeprav obstaja veliko načinov reklamiranja, se je izdajanje promocijskih izdelkov že neštetokrat izkazalo za enega zdaleč najcenejših, a kljub temu najučinkovitejših načinov doseganja prepoznavnosti. Tovrstna darila so namenjena resnično vsem, ki v vašem podjetju vidijo potencial, pa naj bo to stranka ali poslovni partner.
Ker se gre pri produktih (kot so dežniki, USB ključki, laserski kazalniki, skodelice in nešteto ostalih) za množično proizvodnjo, kakovost navadno ni na istem nivoju kot pri poslovnih darilih. Kljub temu pa jih ljudje naravnost obožujejo, saj so praktični in uporabni v vsakdanjem življenju. Z natisnjemim ali graviranim imenom ter logotipom podjetja to darilce tako rečeno spremenite v reklamni pano, ki ga stranka nosi s sabo povsod po svetu (s tem razlogom so kot promocijska darila priljubljene majice in kape, saj predstavljajo nekaj uporabnega in vsakdanjega)! Velika prednost takšnih produktov je ta, da predstavlja veliko cenejšo alternativo za promoviranje vašega posla – namesto na medijske oglase se lahko v veliki meri zanesete na promocijske izdelke. Čeprav takšna darila niso tako personalizirana in osebna, pa so brezplačni produkti nekaj, nad čemer je navdušen vsak.
Vse je odvisno od tega, kje se kot podjetje trenutno nahajate. Ste v začetnih fazah svojega razvoja in se borite za prodor na trg? Potem je naročilo vaše prve serije promocijskih izdelkov zagotovo nekaj, kar vam bo pomagalo napredovati. Če pa tržni del rasti poslovanja že obvladate, lahko svoje podjetje razvijate na drugačen način – začnite krepiti že obstoječe poslovne odnose, ali pa gradite nove; pri obeh opcijah vam pomoč ponujajo poslovna darila. Zapomnite si tudi, da je v mnogih situacijah možno združiti obe vrsti daril in si z njimi zagotoviti veliko lažji vzpon do samega vrha.
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje…
705 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap…
825 ogledov
Zdravo delovno okolje je ravno to, kar potrebujete, da ohranite pozitivno počutje v vaši pisarni, tudi ko so nivoji stresa…
710 ogledov
Vsako podjetje mora imeti cilje, ki so usmerjeni v povečanje produktivnosti na delovnem mestu. Bolj produktivno je vaše podjetje, lažje…
800 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih…
515 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
70 ogledov
Kot lastnik podjetja ste najbrž seznanjeni z močjo promocijskih daril pri ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanju strank in pospeševanju prodaje. Vendar pa niso vsa promocijska…
135 ogledov
V moderni dobi poslovanja obstaja nešteto blagovnih znamk in podjetij, ki tekmujejo za pozornost potencialnih strank. Pri tako veliki konkurenci je pomembno najti načine, kako…
80 ogledov
Ko gre za promocijo vašega podjetja, lahko uporabite veliko različnih pristopov. Tradicionalne metode oglaševanja, kot so televizijski in tiskani oglasi, obstajajo že desetletja in se…
115 ogledov
Na današnjem konkurenčnem trgu je za podjetja bolj kot kdaj koli prej pomembno, da najdejo načine, kako izstopati in privabiti stranke. Promocijska darila so postala…
205 ogledov
Po treh letih prilagajanja način dela se številna podjetja soočajo z izzivom, kako ohraniti zaposlene na daljavo zaposlene in motivirane. Čeprav lahko to dosežete že…
180 ogledov
Tehnologija je spremenila način življenja, dela in interakcije s svetom okoli nas. V današnji digitalni dobi smo nenehno obkroženi s pripomočki in napravami, ki naredijo…
650 ogledov
V današnjem svetu so podjetja pod vse večjim pritiskom, da sprejmejo trajnostne odločitve in zmanjšajo svoj vpliv na okolje. To ne velja samo za izdelke,…
310 ogledov
Prihodnost poslovnega obdarovanja se usmerja k virtualnim in izkustvenim ponudbam, saj podjetja iščejo nove in inovativne načine povezovanja s svojimi strankami in zaposlenimi. Virtualna darila,…
355 ogledov
Ste v procesu oblikovanja logotipa za svojo blagovno znamko? Če je tako, je pomembno razmisliti o tem, kako bo logotip izgledal, ko bo natisnjen na…
350 ogledov
Vsako leto se srečujemo z novimi, inovativnimi idejami, ki niso zasnovane le tako, da prinašajo prihodke, ampak so zasnovane tudi z mislijo na okolje. Takšne…
290 ogledov
Vzemimo si trenutek in se pogovorimo o korporativnem obdarovanju. Večina podjetij pozna koncept poslovnih daril – ne glede na to, ali gre za darilne vrečke,…
340 ogledov
Obdarovanje zaposlenih in strank je ključni del dobrega vedenja podjetja. Vendar pa so teme, kot so proračun za darila zaposlenih ali pravi izbor za različne…
565 ogledov
Obstajata dve ključni vrsti poslovnih daril – tista, ki jih podarite strankam, in tista, ki jih podarite zaposlenim. Uporaba obeh vrst korporativnega obdarovanja ima lahko…
450 ogledov
Toplo vreme in daljši dnevi dvignejo razpoloženje in zmanjšujejo stres. Ko sije sonce, ga povezujemo s srečnimi časi – obisk vrtnih zabav, parkov ali naravnih…
565 ogledov
Konoplja je prevzela trg kot nevihta, saj jo številne industrije uporabljajo za nego kože, superhrano in tkaninska vlakna, in še in še. Toda zakaj je…
495 ogledov
Prihajajočo nedeljo, 3. julija, praznujemo dan brez plastičnih vrečk – na ta dan širimo zavest o pomembnosti uporabljanja okolju prijaznih materialov ter opozarjamo na nevarnosti,…
515 ogledov
Podjetje Retap je bilo ustanovljeno leta 2009, ko trajnostni izdelki še niso povsem prevzeli trga. Tako rečeno so bili Retap eni izmed prvih, ki se…
825 ogledov
Ne glede na to, ali imate navado praznovati krščanski božič, judovsko tradicijo hanuke ali kakšen drug kulturno-specifičen praznik, je podarjanje daril ljubljenim, poslovnim kolegom, prijateljem,…
705 ogledov
Predpostavka obdarovanja je starodavni način izražanja hvaležnosti, spoštovanja in ljubezni. Dajanje samo po sebi je dokaj neškodljivo in temelji na filozofiji vzajemnosti, ki je običajno…
1,180 ogledov
Trajnost se je morda začela kot potrošniški trend. Toda zdaj jo marsikdo obravnava kot nekaj pričakovanega, in zdaj se pričakuje, da bodo temu sledila tudi…
760 ogledov
Slišali ste za milenijce in baby boomerje, toda kako dobro poznate generacijo Z? Veljajo za hitro rastočo skupino potrošnikov, ki je odraščala s tehnologijo na…
765 ogledov
Kot podjetje imamo dolgoletno tradicijo obdarovanja – strankam, sodelavcem iz panoge, udeležencem konferenc, drug drugemu, družini, prijateljem itd. In ne samo, da se radi obdarujemo,…
725 ogledov
Če nas spremljate že nekaj časa, potem se morda spomnite naše diskusije o psihologiji barv ter govora o tem kako pomembno je pri oblikovanju promocijskih…
1,480 ogledov
Živimo v svetu, kjer se nam konstantno mudi – mudi se nam v službo, v šolo, v trgovino, v knjižnico, na kosilo … Včasih si…
1,105 ogledov
Blagovna znamka podjetja je pomembnejša, kot si morda mislite. Navzven se lahko zdi, da je vaša blagovna znamka sestavljena samo iz elementov, kot so logotipi…
1,080 ogledov
Od zaposlenih do dobaviteljev, strank in preprodajalcev je obdarovanje odličen način za izgradnjo odnosov z vašimi deležniki. Več podjetij vidi prednosti gradnje močnih odnosov z…
1,215 ogledov
Bolje kot si bodo potrošniki zapomnili vašo blagovno znamko, večja je verjetnost, da bo vaše ciljno občinstvo pomislilo na vas, ko bo potrebovalo vaše izdelke…
1,210 ogledov
Kot ponudniki ogromnega števila promocijskih in poslovnih daril glasno zagovarjamo obdarovanje zaposlenih, strank, in poslovnih partnerjev. Kljub temu pa se zavedamo, da je pri tem…
1,330 ogledov
Sladki piškoti, domača salama, okusni bio namazi… Le kdo si ne bi želel slastnega darila, še posebej v času praznikov, ki se neizogibno bližajo! Zase…
1,310 ogledov
Ne glede na to, ali vodite ekipo petih ali nadzorujete tisoče v pisarnah po vsej državi, veste, da so vaši zaposleni neprecenljivi za uspeh vašega…
1,295 ogledov
Ena od stvari, pri katerih so uspešni podjetniki zelo dobri, je vzpostavitev pozitivnih poslovnih odnosov s svojimi zaposlenimi, sodelavci, poslovnimi partnerji, dobavitelji, strankami in vsemi…
1,595 ogledov
Kako ste lahko prepričani v uspeh promocije vaše spletne trgovine? Ste raziskali trg in izbrali svojemu podjetju najprimernejšo obliko prodajne promocije? Ste preizkusili več različnih…
1,410 ogledov
Izbira promocijskih daril je pogosto zahtevna; včasih nam pač preprosto zmanjka idej. Na srečo pa lahko inspiracijo najdemo v naravi, natančneje vremenu. Ste v vremenski…
1,550 ogledov
Ni skrivnost, da je e-poštni marketing močno tržno in promocijsko orodje, ki bi moralo biti v repertoarju vsakega podjetja. Dobra e-poštna namreč kampanja privabi nove…
1,869 ogledov
Okolju prijazni promocijski izdelki bodo v prihodnjih mesecih še vedno v trendu – zakaj je temu tako? Ali še nismo storili dovolj za dobrobit našega…
1,205 ogledov
Ko podjetje prične razmišljati o nakupu promocijskih daril se pogosto vpraša, ali je finančno dovolj stabilno za vlaganje sredstev v drugačno obliko promocije. Gre se…
1,422 ogledov
Personalizacijo najdemo v številnih oblikah. V najosnovnejšem smislu personalizacija pomeni že vključitev imena stranke v zadevo e-poštnega sporočila. Pogosto jo najdemo tudi v obliki priporočenih…
960 ogledov
Ste za letošnje leto že načrtovali obdarovanje vaših zaposlenih in poslovnih partnerjev? Morda ste opazili, da se je na področju obdarovanja v preteklem letu marsikaj…
3,260 ogledov
Z začetkom novega leta na nas pritiska želja po motiviranju ljudi okoli nas. To še posebej velja za naše stranke, s katerimi želimo dosegati nove…
2,090 ogledov
Čeprav je psihologija barv precej zapletena, sem prepričana, da ste seznanjeni z osnovami – četudi se tega ne zavedate. Vsaka barva, tudi njen odtenek, ima…
2,975 ogledov
Vsak izmed nas se je že znašel v situaciji, ko gre vse super: zaposleni so produktivni, projekti se zaključujejo pravočasno, vsak dan prihajajo nove stranke,…
3,133 ogledov
Iskanje novih strank z namenom povečanja prodaje je zelo mamljivo. Toda zakaj bi storili to, ko pa že poslujete z ogromnim številom ljudi, ki bodo…
1,842 ogledov
Preteklo leto se je prav vsak izmed nas srečal z novimi izzivi v tej vsem nepričakovani situaciji – neprestano delo od doma (o katerem je…
2,937 ogledov
Pogovorimo se o nakupu božičnih daril in zaenkrat pustimo na strani promocijo. Pomislite na pretekla leta, ko ste se podali na lov za darili –…
2,952 ogledov
Ko vstopite v zasebno življenje svoje stranke, ste zadeli bistvo dobrega oglaševanja. Če vam z nekaj truda posledično uspe doseči tudi zadovoljstvo svojih kupcev, ste…
3,058 ogledov
Čas praznikov je idealen, da svoje zaposlene ter poslovne partnerje presenetite z manjšim božičnim darilom. To jim bo namreč dalo vedeti, da nanje mislite tudi…
2,902 ogledov
Eden od razlogov, da podjetje daruje poslovna darila, je v promocijske namene. To je najbolj priljubljena marketinška poteza, ki za majhno ceno ne le pripomore…
3,178 ogledov
V času recesije ter podobnih negotovih finančnih situacijah večina podjetij zmanjša porabo denarnih sredstev z namenom ohranjanja ekonomske stabilnosti – to dejanje se opazi predvsem…
2,881 ogledov
Pri personalizaciji promocijskih daril je zelo pomembno upoštevati različne metode brendiranja, ki jih je mogoče uporabiti, če želite na svoje izdelke dodati ime in logotip…
3,127 ogledov
Ob ustanovitvi lastnega podjetja vas čaka dolg seznam nalog. Nekateri so svetovno zaničevani upravni postopki, za katere se zdi, da vam vzamejo večino časa. In…
1,964 ogledov
Posebni dogodki, priznavanje dosežkov zaposlenih in obdarovanje strank – vse to je dober razlog za naročanje izjemnih promocijskih daril, ki bodo v kratkem času vašo…
3,233 ogledov
Čeprav tako poslovna darila kot tudi promocijska veljajo za eno izmed najbolj učinkovitih marketinških orodij, pa so si različna bolj kot dan in noč. Res…
2,937 ogledov
Ko prejmemo brezplačne izdelke se nam zdi, kot da smo zadeli na loteriji. Ne glede na to, ali gre za brezplačen vzorec v trgovini ali…
5,289 ogledov
Promocijski izdelki so oprijemljivi predmeti, na katerih je vtisnjeno (včasih tudi gravirano) ime ali logotip podjetja – marsikateri podjetnik se v posebnih primerih odloči tudi…
3,177 ogledov
2,935 ogledov